Inne zasoby:
- Edukacja przyrodnicza (kliknij)
- Języki obce (kliknij)
- Matematyka - nauczanie (kliknij)
- Nauczanie zdalne (kliknij)
- Otwarte zasoby i prawo autorskie w szkole (kliknij)
Dla zainteresowanych osób cyfrowe kopie artykułów dostępne poprzez zamówienie składane na adres:
Informatyka – materiały metodyczne - katalog książek w wersji cyfrowej
Pietrasik-Kulińska, Kinga, Szuba, Dorota, Stańdo, Jacek. Edukacja informatyczna dzieci młodszych. Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. | |
Z.1, Kształcenie umiejętności posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi przez dzieci młodsze. Narzędzia TIK w nauczaniu wczesnoszkolnym ; Metody i techniki aktywizujące w nauczaniu zintegrowanym. |
|
Z.2, Rozwijanie myślenia algorytmicznego dzieci młodszych poprzez gry i zabawy oraz dostosowane do ich wieku narzędzia TIK. Myślenie algorytmicznedziecimłodszych ; Gry dydaktyczne, symulacyjne, edukacyjne. |
|
Z.3, Ekspresja artystyczna dzieci młodszych z użyciem technologii informacyjno-komunikacyjnych. Aktywność twórcza ucznia ; Metody pracy z uczniami ; Zajęcia dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym ; Zajęcia muzyczne dla dzieci młodszych. |
|
Pietrasik-Kulińska, Kinga, Szuba, Dorota, Stańdo, Jacek. Narzędzia informatyczne służące ekspresji artystycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. |
|
Z.1, Tworzenie grafik komputerowych i cyfrowa rejestracja obrazów oraz ich edycja. Metody i formy nauczania ; Przykłady projektów ; Przydatne informacje. |
|
Z.2, Generowanie dźwięków komputerowych i rejestracja sygnałów audio oraz ich edycja. Zespoły nauczycielskie ; Dyskusja dydaktyczna jako metoda aktywizująca ; Wskazówki dla nauczycieli stażystów i ich mentorów. |
|
Z.3, Przygotowanie animacji komputerowych, rejestracja wideo oraz edycja filmów. Wybrane metody aktywizujące ; Korelacja międzyprzedmiotowa ; Praca z uczniami. |
|
Pietrasik-Kulińska, Kinga, Szuba, Dorota, Stańdo, Jacek. Refleksyjne korzystanie z zasobów cyfrowych w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. | |
Z.1, Wykorzystanie narzędzi informatycznych wspierających proces uczenia się. Metody praktyczno-problemowe ; Coaching w pracy z zespołami nauczycielskimi ; Przykłady realizacji. |
|
Z.2, Kształtowanie umiejętności wyszukiwania, selekcji i porządkowania informacji oraz krytycznej oceny ich przydatności. Czytanie za pomocą metody 5 kroków ; Portfolio, czyli co warto pokazać ; WebQuest ; Bezpieczeństwo w Internecie ; Wyszukiwanie i porządkowanie ; Ocena przydatności informacji. |
|
Z.4, Praca z narzędziami informatycznymi do gromadzenia, organizowania i przechowywania informacji. Formy wspomagania pracy nauczyciela z uczniem: mentoring, tutoring i coaching. |
|
Stasiak, Aneta, Stańdo, Jacek. Praca z dokumentami w edukacji informatycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej. Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. |
|
Z.1,Tworzenie i prawidłowa edycja dokumentów tekstowych. Określanie efektów pracy ; Hierarchia celów kształcenia a efekty ; Edytor tekstu na II etapie edukacyjnym ; Metody nauczania na lekcjach informatyki. |
|
Z.2, Sporządzanie atrakcyjnych i przejrzystych prezentacji multimedialnych. Klasyfikacja metod nauczania ; Metody aktywizujące ; Metody nauczania na lekcjach informatyki. |
|
Z.3, Prowadzenie operacji w arkuszach kalkulacyjnych oraz tworzenie baz danych. Nauczanie czy uczenie się ; Arkusz kalkulacyjny na II etapie edukacyjnym ; Metody nauczania na lekcjach informatyki. |
|
Z.4, Przygotowanie i publikowanie stron internetowych. Ocenianie kształtujące ; Metody i techniki nauczania na lekcjach informatyki ; Przykłady realizacji wybranych technik i metod nauczania. |
|
Stasiak, Aneta, Stańdo, Jacek. Praca z dokumentami w edukacji informatycznej w szkole ponadpodstawowej. Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. | |
Z.1, Tworzenie i prawidłowa edycja dokumentów tekstowych. Lekcja otwarta ; Edytor tekstu na trzecim etapie edukacyjnym ; Metody nauczania na lekcjach informatyki. |
|
Z.2, Sporządzanie atrakcyjnych i przejrzystych prezentacji multimedialnych. Praca z uczniem zdolnym ; Prezentacje multimedialne na trzecim etapie edukacyjnym ; Metody nauczania na lekcjach informatyki. |
|
Z.3, Prowadzenie operacji w arkuszach kalkulacyjnych oraz tworzenie baz danych. Lekcja koleżeńska ; Arkusze kalkulacyjne i bazy danych na trzecim etapie edukacyjnym ; Metody nauczania na lekcjach informatyki. |
|
Z.4, Przygotowanie i publikowanie stron internetowych. Design Thinking, czyli myślenie projektowe ; Przygotowanie i publikowanie stron internetowych na trzecim etapie edukacyjnym. |
Przygotowała: Anna Kokot-Rutkowska
Wydział informacji edukacyjnej