Informator
Matematyka - nauczanie - biblioteka zasobów cyfrowych
Matematyka - zasoby cyfrowe
Oto przykładowe nasze propozycje publikacji z zakresu nauczania matematyki w wersji cyfrowej, które znajdziesz poniżej:
- Klasy IV-VIII szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe
- Przedszkola i klasy I-III szkoły podstawowej
Klasy IV-VIII szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe
Matematyka - materiały metodyczne dla nauczycieli. Klasy IV-VIII szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe.
|
![]() 1. Daniel, Józef. [i in.]. Egzamin ósmoklasisty : vademecum nauczyciela : matematyka. Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2018. Vademecum zawiera: podstawę programową do szkoły podstawowej wraz z komentarzem, założenia egzaminu ósmoklasisty wraz z przykładami zadań egzaminacyjnych, wybrane zagadnienia, istotne w procesie kształcenia oraz obecne w arkuszu egzaminacyjnym, wraz z propozycją rozwiązań metodycznych. |
![]() 2. Kozak, Wioletta [i in.]. Egzamin ósmoklasisty : ramowy program szkoleń nauczycieli : język polski, matematyka, języki obce. Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2018. Publikacja zawiera scenariusze zajęć wraz z kartami pracy.
|
![]() Z.1, Konstruktywizm i metody aktywizujące w edukacji matematycznej dzieci starszych i młodzieży. Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. |
![]() Ocenianie w aktach prawnych, cele oceniania, typologie zadań matematycznych, ocenianie a wymagania szczegółowe, rodzaje zadań, formy oceniania, informacja zwrotna i kontakt z uczniem. |
![]() 4. Pietrasik-Kulińska, Kinga, Szuba, Dorota. Wykorzystanie potencjału otoczenia w edukacji matematycznej. Z.3, Jak wykorzystać badania społeczne w edukacji matematycznej? Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. Badania społeczne, rozumienie pojęć matematycznych, projekty interdyscyplinarne, programy służące do graficznego przedstawiania wyników statystycznych. |
![]() Z.4, Jak wykorzystać funkcjonowanie urzędów, instytucji finansowych i przedsiębiorstw w edukacji matematycznej? Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. Edukacja finansowa. Kształcenie zróżnicowane.
|
![]() 5. Pisarski, Marek. Metody poszukujące w edukacji matematycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z.1, Jak wykorzystać metody problemowe w edukacji matematycznej? Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. |
![]() W publikacji informacje o tym dlaczego warto korzystać z metody projektów w edukacji matematycznej, specyfika metody projektów w edukacji matematycznej, etapy jej realizacji oraz przykłady tematów do realizacji metodą projektów. |
![]() Studium przypadku jako metoda dydaktyczna oraz praktyczne wskazówki jak ją wykorzystywać w edukacji matematycznej. |
![]() Z.1, Jak rozwijać postawę przedsiębiorczą za pomocą edukacji matematycznej? Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. |
![]() Racjonalne decydowanie a praca w grupie, podejmowanie decyzji a zjawisko tunelowania, przykłady zadań i sytuacji dydaktycznych kształcących racjonalne decydowanie. |
![]() Myślenie długofalowe jako proces rozciągnięty w czasie a cele dydaktyczne, myślenie długofalowe i cele strategiczne a strategiczne planowanie, plan rozwijania długofalowego myślenia naszych uczniów. |
![]() Rozwijanie efektywności osobistej uczniów w zakresie uczenia się matematyki, opracowanie projektu długofalowego "Podnoszenie osobistej efektywności ucznia". |
![]() Z.1, Rozwijanie myślenia matematycznego w kontekście edukacji biologicznej. Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. Sposoby, metody i formy rozwijania u uczniów myślenia matematycznego w kontekście edukacji biologicznej. Przykłady tworzenia zajęć edukacyjnych z matematyki wykorzystujących przykłady jej zastosowania w biologii. |
![]() W publikacji pomysły na to, w jaki sposób sprawić, aby uczniowie przekonali się o rzeczywistej przydatności wiedzy matematycznej, a zarazem rozwijali umiejętności matematyczne poprzez zadania geograficzne. Dostęp |
![]() Metody aktywizujące przydatne na lekcjach matematyki i chemii, przykłady zajęć edukacyjnych z matematyki z zastosowaniem pojęć chemicznych. |
![]() Duże i małe liczby w fizyce i matematyce. Fizyka i matematyka w korelacji, czyli jak narzędzia matematyczne wykorzystywane są w praktyce. |
![]() Z.1, Jak wykorzystać zadania tekstowe w edukacji matematycznej? Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. Mentoring w szkole. Płeć a zdolności matematyczne. |
![]() Publikacja zawiera przykłady zagadek i łamigłówek oraz wyjaśnienie, jak ich stosowanie w edukacji matematycznej może wpływać na rozwój inteligencji wielorakiej. |
![]() Podstawy logiki. Dowodzenie twierdzeń. |
![]() Korzyści z grywalizacji. Grywalizacja w nauczaniu matematyki.
|
![]() Z.1, Jak wykorzystać technologię w nauce arytmetyki i algebry? Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. Oprogramowania wspomagające proces nauczania arytmetyki i algebry. Strategia wprowadzania liczb i działań na liczbach. |
![]() Odkrywanie twierdzeń i własności. Obszary wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w geometrii. |
![]() Etapy wprowadzania pojęcia funkcji i włączania technologii informacyjno-komunikacyjnej. Uczenie się przez odkrywanie. Rachunek prawdopodobieństwa jako przykład funkcji. |
![]() Procenty, centyle i skala staninowa, wizualizacja danych, manipulacje danymi. |
Przedszkola i klasy I-III szkoły podstawowej
Materiały metodyczne dla nauczycieli. Przedszkola i klasy I-III szkoły podstawowej.
|
1![]()
|
![]() Z.1. Jak wykorzystać otoczenie w edukacji matematycznej? - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. W publikacji przykłady zabaw konstrukcyjnych i manipulacyjnych oraz gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku przedszkolnym. |
Z.![]() Przedstawiono strategie nauczania : nauczanie realistyczne, nauczanie czynnościowe i nauczanie problemowe oraz ich praktyczne zastosowanie w nauczaniu matematyki z wykorzystaniem elementów architektury i przyrody na etapie wczesnoszkolnym. |
![]() Z.1, Samodzielne wykonywanie pomocy dydaktycznych jako element nauki myślenia matematycznego. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. W publikacji m.in. środki dydaktyczne do kształtowania pojęcia liczby i działań matematycznych w klasach I-III szkoły podstawowej. |
![]() Gry dydaktyczne jako ważna metoda aktywizująca w nauczaniu matematyki. |
![]() Narzędzia TIK, geoplan, kalkulator, tablica interaktywna, bezpłatne aplikacje ze stron internetowych w edukacji matematycznej na wczesnym etapie nauczania.. |
![]() W publikacji m.in.: klimat sprzyjający uczeniu się, przestrzeń do pracy i wypoczynku, dlaczego organizacja przestrzeni edukacyjnej jest tak ważna? |
![]() Z.1, Metody aktywizujące w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017. Przykłady wielu metod aktywizujących, takich jak: burza mózgów, burza pytań, symulacje, śniegowa kula, słoneczko, gry dydaktyczne. |
![]() Przykłady dydaktycznych gier i zabaw matematycznych. |
![]() W publikacji: kształcenie świadomości schematu własnego ciała, rozwijanie zdolności do przyjmowania własnego punktu widzenia, wdrażanie dzieci do rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia drugiej osoby, rozwijanie kompetencji geometrycznych, rozwijanie orientacji i wyobraźni przestrzennej. |
![]() W publikacji o kształtowaniu postawy przedsiębiorczej i metodach rozwijania kompetencji ekonomicznych na wczesnym etapie nauczania. |
Inne zasoby:
- Edukacja przyrodnicza – (kliknij)
- Języki obce - nauczanie (kliknij)
- Informatyka – materiały metodyczne (kliknij)
- Nauczanie zdalne (kliknij)
- Otwarte zasoby i prawo autorskie w szkole (kliknij)
Przygotowała: Małgorzata Sikorska
Wydział informacji edukacyjnej