- Katalog pomysłów na Pintereście DBP
Ciekawostki dla matematyków
Programowanie dla dzieci
- Materiały edukacyjne
Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów - materiały na tablicy multimedialnej w Czytelni Nauczycielskiej
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii - m.in. drzewko kompetencji matemtycznych: wiedza, umiejętności i postawy
- Zestawienie tematyczne
Edukacja matematyczna w przedszkolu i klasach I-III
Kompetencje matematyczne w edukacji przedszkolnej
Kompetencje matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej
Kompetencje matematyczne w edukacji szkoły podstawowej
- Zajęcia dla uczniów szkoły podstawowej
Szyfry – nie tylko dla szpiegów - zajęcia dla uczniów klas 7 i 8 szkoły podstawowej
Szyfry – nie tylko dla szpiegów - to warsztat, podczas którego uczniowie dowiedzą się czym jest szyfr i gdzie spotykamy szyfry. Poznają najsłynniejsze z nich. Ale przede wszystkim zostaną tropicielami kodów – będą zapisywać i odczytywać zupełnie niewiarygodne wiadomości.
Matematyczne śledztwo w bibliotece - zajęcia dla uczniów klasy 3 szkoły podstawowej
Podczas gry Matematyczne śledztwo w bibliotece uczestnicy wcielają się w rolę detektywów, którzy mają za zadanie przeprowadzić matematyczne śledztwo, w wyniku czego rozwiązują zaszyfrowaną tajemnicę. Uczestnicy pracują w zespołach, podejmują wspólne decyzje, wykorzystują posiadaną wiedzę do rozwiązania zadań, zagadek matematycznych, łamigłówek logicznych – uczą się matematyki poprzez zabawę. Gra wspiera u uczestników umiejętność pracy w grupie oraz logicznego i sprawnego myślenia. Zabawa rozgrywa się w przestrzeni Dolnośląskiej Biblioteki Pedagogicznej we Wrocławiu.
Jestem programistą - zajęcia dla uczniów klas 1 i 2 szkoły podstawowej
Jestem programistą - zajęcia, podczas których uczniowie poznają programowanie jako: logiczne myślenie i kreatywne szukanie rozwiązań postawionych przed nimi wyzwań. Co będzie? - praca w grupach, rozwiązywanie gotowych zadań i tworzenie własnych, tylko zadania offline, współpraca między dziećmi, twórcza dyskusja w trakcie zajęć i zabawa, która wesprze nabywanie pożądanych kompetencji.
Matematyka na wesoło w bibliotece - zajęcia dla uczniów klas 4 i 5 szkoły podstawowej
Podczas gry Matematyka na wesoło w bibliotece uczniowie zmierzą się z rozwiązywaniem ciekawych gier logicznych, łamigłówek w formie interaktywnej, ale także z zagadkami z klockami Lego. Wezmą udział w emocjonującym turnieju, gdzie drużyny będą współzawodniczyć ze sobą na czas. Podejmiecie wyzwanie?
- Szkolenie dla nauczycieli
Programowanie jest łatwe – uczymy najmłodszych kodowania i logicznego myślenia