Raporty z 2023r.
PISA jest badaniem cyklicznym. Schemat badania umożliwia porównywanie wyników pomiędzy edycjami. Spadki wyników w stosunku do poprzedniej edycji badania z obszaru matematyki i rozumienia czytanego tekstu odnotowano w większości krajów OECD. Podobnego zjawiska nie widać w przypadku rozumowania w naukach przyrodniczych. Analizując wyniki badania PISA 2022, należy brać pod uwagę, że na systemy edukacji na całym świecie ogromny wpływ miała trwająca w latach 2020–2021 pandemia COVID-19. Wprowadzane obostrzenia miały wpływ na funkcjonowanie szkół, a brak bezpośredniego kontaktu z nauczycielami i rówieśnikami oraz wprowadzenie nauki zdalnej mogły przełożyć się na skuteczność kształcenia umiejętności sprawdzanych w badaniu. Opis zaczerpnięty z: https://pisa.ibe.edu.pl/wyniki-pisa-2022/
ICCS jest największym międzynarodowym badaniem dotyczącym edukacji obywatelskiej, pokazującym stopień gotowości młodych ludzi do udziału w życiu społecznym, ich przygotowanie do pełnienia roli obywatela. ICCS bada wiedzę i rozumienie zagadnień z zakresu edukacji obywatelskiej, a także postawy i zachowania obywatelskie uczniów. Opis zaczerpnięty z: https://iccs.ibe.edu.pl/
Fundacja Martyny Wojciechowskiej – Unaweza (z jęz. suahili = możesz) w 2022 r. rozpoczęła projekt "Młode głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym" W jego ramach przeprowadzono największe w Polsce badanie zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży oraz edukację na ten temat. Główną platformą komunikacji był TikTok, dzięki któremu młodzież mogła dowiedzieć się o projekcie. W badaniu udział wzięło 1.923 szkół z terenu całej Polski. Przygotowany raport zawiera dane dla łącznej liczby 184.447 uczniów.
Demagog wraz z Purpose Climate Lab przeprowadzili w maju i czerwcu 2022 r. anonimowe wywiady online, w którym pytali nauczycieli i uczniów szkół średnich o to, jak rozumieją dezinformację oraz jakiego wsparcia oczekują, by skuteczniej sobie radzić z tym problemem. Indywidualne wywiady pogłębione objęły 20 nauczycieli i 15 uczniów.
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę od 2013 roku regularnie prowadzi diagnozę przemocy wobec dzieci w Polsce. Badanie jest przeprowadzane cyklicznie co 5 lat. Tak jak w poprzednich edycjach w 2023 r. wykorzystano kwestionariusz Juvenile Victimization Questionnaire w polskiej adaptacji. Diagnoza stanowi jedno z nielicznych kompleksowych źródeł wiedzy o problemie przemocy wobec dzieci w Polsce... Opis zaczerpnięty z: https://fdds.pl/co-robimy/raporty-z-badan/2023/diagnoza-przemocy-wobec-dzieci-w-polsce.html
Raport został opracowany na podstawie statystyk sporządzonych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki dla Fundacji Edukacji Domowej. Jego nadrzędnym celem jest przedstawienie aktualnych danych i analiza trendów dotyczących edukacji domowej w Polsce. Opis zaczerpnięty z: https://domowa.edu.pl/wp-content/uploads/2023/08/Nowa-jakosc-czy-patologia-Raport-FED.pdf
Raport został opracowany przez zespół ekspertów Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej. Zawiera analizę stanu psychicznego uczniów, rodziców i nauczycieli w latach 2020-2022 oraz rekomendacje dotyczące profilaktyki i ochrony zdrowia psychicznego. Raport oparto na wynikach badań IPZIN z lat 2021–2022 przeprowadzonych wśród ponad 80 000 uczniów, rodziców i nauczycieli. Opis zaczerpnięty z: https://ipzin.org/wp-content/uploads/2023/05/Raport-2023-Jak-wspierac-mlodziez-ONLINE_1.pdf
Badanie miało zasięg ogólnopolski i było prowadzone w lutym i marcu 2023 roku za pośrednictwem platformy internetowej. W badaniu wzięło udział 7106 nauczycieli. Raport wydał Librus.
„Monitoring praw i podmiotowości dziecka w Polsce w dobie społeczeństwa informacyjnego” to inicjatywa, której celem jest regularny przegląd wyzwań i problemów związanych z realizacją praw dzieci w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemów wynikających z rosnącej ekspozycji dzieci na treści oraz usługi cyfrowe. Raport publikowany będzie raz na dwa lata. Jego celem jest ocena realizacji praw i podmiotowości dzieci w Polsce oraz identyfikacja zjawisk, które wymagają najpilniejszej interwencji.
Opis zaczerpnięty z: https://fundacja.orange.pl/app/uploads/2023/05/Raport_Dojrzec-do-praw_2023.pdf
Badanie przeprowadzono w latach 2020-2022 na terapeutach pracujących z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi. Ankietowani mieli odpowiedzieć czy i jak wykorzystują nowoczesne technologie w terapii, zarówno przed pandemią, jak i na jej początku.
Powered by Phoca Download