- Multimedialne kolekcje materiałów i inspiracji - treści dostępne po kliknięciu w grafikę
- Materiały edukacyjne w bibliotece zasobów WEBowadbp
Biblioteki cyfrowe. Propozycje zajęć
Witryna zawiera materiały do samodzielnego przeprowadzenia zajęć lub przeczytania przez uczniów. Zawarto w nim podstawowe wiadomości na temat kolekcji cyfrowych: definicja, podstawy prawne tworzenia, źródła zbiorów, zasady udostępniania.
BLOG jako narzędzie edukacyjne
Rodzaje blogów w kontekście edukacji.
Zapoznając się z blogosferą, widzimy dużą różnorodność zarówno w wyborze tematyki jak i formy prowadzenia blogów. Często wybór tematyki bloga determinuje wybór określonego medium, w którym blogerzy publikują swoje treści.
Cyfrowa opowieść. Trylogia Sienkiewicza – fakty a fikcja literacka
Cyfrowa narracja (ang. digital storytelling) łączy sztukę opowiadania historii i różnorodne narzędzia multimedialne, wliczając w to grafikę, audio, animacje video, publikacje sieciowe. Cyfrowa narracja to sposób na zaangażowanie uczniów i nauczycieli w opracowywanie różnych historii. To biblioteka zasobów i sposób uczenia się.
- Zasoby cyfrowe w DBP
Nauczanie zdalne
Informatyka - wykorzystane TIK na zajęciach
Otwarte zasoby edukacyjne
- Zestawienia bibliograficzne
Edukacja w epoce cyfrowej
Nauka kodowania i programowania poprzez zabawę
TIK w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej
- Tablice multimedialne w Czytelni Nauczycielskiej
Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego
Nauka on-line - gotowe materiały do nauki poza szkołą
Nauka w chmurze - narzędzia i miejsca, w których można tworzyć i gromadzić materiały dla uczniów oraz je udostępniać
Otwarte Zasoby Edukacyjne - biblioteki, repozytoria. Materiały dla nauczycieli i uczniów
- Kompetencje kluczowe
Kompetencje cyfrowe obejmują pewne, krytyczne i odpowiedzialne korzystanie z technologii cyfrowych i interesowanie się nimi do celów uczenia się, pracy i udziału w społeczeństwie. Obejmują one umiejętność korzystania z informacji i danych, porozumiewanie się i współpracę, umiejętność korzystania z mediów, tworzenie treści cyfrowych (w tym programowanie), bezpieczeństwo (w tym komfort cyfrowy i kompetencje związane z bezpieczeństwem cybernetycznym), kwestie dotyczące własności intelektualnej, rozwiązywanie problemów i krytyczne myślenie.
Więcej informacji
- Katalog pomysłów na Pintereście DBP
Narzędzia TIK w edukacji
Nauka on-line
Odwrócona klasa (lekcja)
Otwarte Zasoby Edukacyjne
Programowanie dla dzieci