W środowisku edukacyjnym bardzo często zachodzą zmiany. Nauczyciele i edukatorzy, wychowawcy i rodzice codziennie śledzą nowinki ze świata technologii i wdrażają to, co najbardziej wesprze uczniów w nauce i permanentnym procesie uczenia się. Transformacja cyfrowa wpływa na proces nauczania – uczenia się. Zmieniają się metody pracy z uczniami, które wpływają na efektywność w przekazywaniu (i zdobywaniu) wiedzy. Zmieniają się narzędzia i możliwości we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań pracy w szkole.
Serdecznie zapraszamy na drugą konferencję z zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji organizowaną przez Dolnośląską Bibliotekę Pedagogiczną we Wrocławiu, jednostkę oświatową Samorządu Województwa Dolnośląskiego pn. (R)ewolucja w technologii a edukacja. Konferencja odbędzie się 4 grudnia 2024 r. i jest skierowana do nauczycieli, edukatorów oraz wszystkich osób zaangażowanych w rozwój nowoczesnej edukacji. Spotkanie poświęcone jest roli nowych technologii w procesie kształcenia, z naciskiem na sztuczną inteligencję (AI) – także szanse i zagrożenia, innowacyjne rozwiązania do wykorzystania w Laboratoriach Przyszłości, programowanie i robotykę jako punkt wyjścia do myślenia projektowego, narzędzia wspierające proces dydaktyczny w sposób interdyscyplinarny – wprowadzenie rozwiązań STEAM-owych i jeszcze elementy krytycznego czytania informacji.
Konferencja jest nieodpłatna, zgłoszenia przez Formularz zgłoszeniowy
Tematyka konferencji:
- Sztuczna inteligencja w edukacji – jak AI może wspieranie personalizacji nauczania czy oceniania postępów uczniów, szanse i zagrożenia.
- Programowanie od podstaw – narzędzia i metodyka nauczania programowania w różnych grupach wiekowych.
- Robotyka w klasie – wykorzystanie robotów edukacyjnych jako wsparcie w naukach ścisłych i kreatywnych projektach uczniów.
- Innowacyjne narzędzia dydaktyczne – nowoczesne rozwiązania technologiczne ułatwiające pracę nauczyciela oraz zwiększające zaangażowanie uczniów: rzeczywistość rozszerzona AR oraz rzeczywistość wirtualna VR.
- Rozwiązania STEAM-owe – rozwój edukacji z uwzględnieniem najnowszych trendów technologicznych.
- Edukacja i komunikacja - dezinformacja, rozpoznawanie fake newsów, kształtowanie świadomości mediów, kompetencje krytycznego myślenia.
Cele konferencji:
- Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu.
- Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk w zakresie wdrażania innowacji edukacyjnych.
- Inspiracja do tworzenia kreatywnych lekcji z użyciem różnych narzędzi, robotyka, programowanie i AI.
- Budowanie społeczności edukacyjnej gotowej na transformację cyfrową w edukacji.
Program ramowy:
10.00 - rozpoczęcie konferencji
10.10 - 10.55 - AI w międzypokoleniowym świecie- wpływ na szkołę i rynek pracy - Marek Grzywna, nauczyciel informatyki, trener edukacyjny, laureat m.in. nagrody Intel Global AI Shape
10.55 - 11.40 - STEAM - kreatywna edukacja kompetencji przyszłości - Prof. UW, dr hab. Marlena Plebańska, aktywny trener i wykładowca, doradca MEN, MC, MNiSW
11.40 - 12.00 - Google Workspace i Gemini (AI): Nowe horyzonty w projektach STEAM - Paweł Czerwony, Head of Google for Education Central and Eastern Europe
12.00 - 12.45 - przerwa (nie tylko) kawowa
12.45 - 13.30 - Czy warto się jeszcze uczyć programowania lub mówienia po angielsku? - Maciej Wojnicki, projektant, konstruktor, programista audio/video
13.30 - 14.00 - Eksperyment sztucznej ręki. Wykorzystanie VR w edukacji - Łukasz Gierek, nauczyciel przedmiotów zawodowych informatycznych, wykładowca akademicki oraz trener edukacyjny
14.00 - 14.30 - Od pomysłu do realizacji: Jak skutecznie wdrażać projekty STEAM w edukacji - Joanna Kaszuba, STEAM & AI Edukacja
14.30 - podsumowanie konferencji
Termin: 4 grudnia 2024, godz. 10.00 - 14.30
Miejsce: Konferencja odbędzie się w trybie stacjonarnym w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu (ul. S. Worcella 25-27). Konferencja jest nieodpłatna.
Ze względów organizacynych prosimy o zgłoszenia przez formularz online
Pierwsza edycja konferencji (2023) - zobacz relację: Technologia w edukacji-cyfrowe rozwiązania w nauce i nauczaniu