AI w międzypokoleniowym świecie- wpływ na szkołę i rynek pracy Marek Grzywna |
Sztuczna inteligencja (AI) stała się jednym z najważniejszych trendów wpływających na różne aspekty naszego życia, w tym na edukację i rynek pracy. W świecie, gdzie współistnieją różne pokolenia – od pokolenia Baby Boomers, przez pokolenie X, aż po generację Z i pokolenie Alfa – widać znaczące różnice w podejściu do nowych technologii, komunikacji i wartości. Podczas mojego wystąpienia przyjrzymy się, jak różnorodność międzypokoleniowa kształtuje oczekiwania wobec AI oraz jak technologie te mogą wspierać współpracę i budować mosty między pokoleniami. Omówię wyzwania, jakie stoją przed szkołami, by sprostać wymaganiom zmieniającego się rynku pracy oraz potrzebom uczniów z różnych pokoleń. Wspólnie zastanowimy się, jak AI może pomóc edukacji – począwszy od personalizacji nauczania, przez nowe narzędzia dydaktyczne, po rozwój umiejętności cyfrowych niezbędnych w przyszłości. Przedstawię również przykłady konkretnych narzędzi i rozwiązań AI, które mogą usprawnić pracę nauczycieli i zwiększyć zaangażowanie uczniów. W drugiej części wystąpienia skupię się na wpływie AI na rynek pracy. Omówię, jak zmieniające się wymagania i kompetencje kształtują oczekiwania pracodawców wobec pracowników i jakie umiejętności będą szczególnie cenione w przyszłości. Przyjrzymy się, jakie sektory pracy już teraz przechodzą transformację dzięki AI oraz jak może wyglądać przyszłość pracy: czy bardziej zautomatyzowana, czy pełna nowych wyzwań związanych z adaptacją i elastycznością? Opowiem także o tym, jak AI może wspierać rozwój zawodowy, ułatwiając dostęp do szkoleń i pomagając w codziennych zadaniach. Wystąpienie dostarczy przeglądu możliwości, jakie AI daje współczesnym szkołom i rynkowi pracy, uwzględniając przy tym różnorodność międzypokoleniową. Porozmawiamy o szansach, wyzwaniach oraz praktycznych zastosowaniach, które mogą uczynić świat pracy bardziej dynamicznym i przygotować uczniów i pracowników na nadchodzące zmiany w erze sztucznej inteligencji. |
STEAM - kreatywna edukacja kompetencji przyszłości - prof. UW, dr hab. Marlena Plebańska |
Wykład wprowadza w świat innowacyjnego podejścia do nauczania, które łączy nauki ścisłe (Science), technologię (Technology), inżynierię (Engineering), sztukę (Arts) oraz matematykę (Mathematics). Dowiesz się, jak STEAM integruje różne dziedziny wiedzy, rozwija kluczowe kompetencje XXI wieku, takie jak kreatywność, myślenie krytyczne, umiejętności techniczne i cyfrowe oraz współpracę. Podczas wykładu omówione zostaną praktyczne przykłady projektów STEAM, które pokazują, jak to podejście stymuluje kreatywność i innowacyjność u uczniów oraz wspiera ich wszechstronny rozwój. Zidentyfikujemy także wyzwania związane z wdrażaniem STEAM. Ten wykład jest idealny dla nauczycieli, edukatorów oraz wszystkich zainteresowanych przyszłością edukacji, inspirując do wykorzystania STEAM w kształtowaniu kreatywnej i innowacyjnej edukacji przyszłości. |
Czy warto jeszcze uczuć się programowania i mówienia po angielsku? Maciej Wojnicki |
Bardzo lubię powiedzenie o tym, że ludzie są świetni w przepowiadaniu PRZESZŁOŚCI. Wydaje nam się, że mamy kompetencje do prognozowania tego co się wydarzy a w rzeczywistości tylko projektujemy na przyszłość nasze niepełne wyobrażenia o teraźniejszym świecie. Przez ostatnie dziesięć lat sam mocno byłem zaangażowany w nurt edukacji, namawiający do nauki programowania. Obecnie staje się oczywiste, że wszystkie obecne metody kodowania w ciągu kilku lat będą archaiczne i zbędne. Dla pokolenia moich rodziców oczywistym było, że swoje dziecko warto wysłać na studia. Sam swojej nastoletniej córce mówię, że studia to strata czasu (bo lekarką raczej nie zostanie) ale ciągle warto uczyć się angielskiego, żeby móc swobodniej poruszać się po realnym i cyfrowym świecie. A może ten angielski to też już archaizm. Ze słuchawką w uchu za moment swobodnie porozmawiamy sobie w dowolnym języku nawet przy ognisku. Internet zdezaktualizował naukę wiedzy. Sztuczna inteligencja dezaktualizuje naukę umiejętności. To czego warto się uczyć? Może dbania o siebie? Porozmawiajmy o tym. |
Eksperyment sztucznej ręki. Wykorzystanie VR w edukacji Łukasz Gierek |
Zapraszamy nauczycieli do odkrycia, jak rzeczywistość rozszerzona (AR) może wzbogacić proces edukacyjny, przenosząc uczniów w świat pełen immersji i interaktywnego doświadczenia. Rzeczywistość rozszerzona wykorzystuje możliwości naszych smartfonów, by wzbudzić większe zaangażowanie i ciekawość u uczniów, prezentując treści edukacyjne w atrakcyjny i nowoczesny sposób. W trakcie szkolenia nauczyciele dowiedzą się, jak rzeczywistość rozszerzona może "ożywić" materiał dydaktyczny – od kolorowych ptaków lądujących na dłoniach uczniów, przez ułatwienie zrozumienia złożonych koncepcji matematycznych,aż po wirtualne wycieczki po niezwykłych miejscach i przestrzeniach. Omówimy praktyczne zastosowania rzeczywistości rozszerzonej w różnych dziedzinach edukacji, jak również zaprezentujemy narzędzia i aplikacje, które nauczyciele mogą wykorzystać, by uczynić swoje lekcje bardziej dynamicznymi i pamiętnymi. Szkolenie to jest idealne dla nauczycieli, którzy chcą zintegrować nowoczesne technologie z tradycyjnymi metodami nauczania, tworząc bogate, wielowymiarowe doświadczenia edukacyjne dla swoich uczniów. |
Od pomysłu do realizacji: Jak skutecznie wdrażać projekty STEAM w edukacji Joanna Kaszuba |
Wykład „Od pomysłu do realizacji: Jak skutecznie wdrażać projekty STEAM w edukacji” pokaże, jak planować, realizować i oceniać interdyscyplinarne projekty STEAM. Omówimy znaczenie podejścia STEAM, inspiracje do projektów, narzędzia technologiczne, rolę nauczyciela oraz sposoby prezentacji i ewaluacji efektów pracy uczniów. |