{slider title="Zapraszamy na zajęcia"}
Czytamy, opowiadamy i tworzymy ciekawe historie. Zajęcia z książką. O emocjach i wartościach.
To więcej niż czytanie - zapraszamy na głośne czytanie książeczek, które odbędą się podczas spotkania w bibliotece. Spotkania połączone z rozmową, zajęciami aktywizującymi, wykonaniem twórczej pracy. Jest także możliwość zwiedzenia Biblioteki.
Proponujemy:
Gra z wyobraźnią – inspiracje książką obrazkową Iwony Chmielewskiej pt. „Kłopot”
Gra z wyobraźnią na podstawie lektury książki Iwony Chmielewskiej "W kieszonce"
Podróże ku wartościom
Edukacja globalna z Kamishibai
Zajęcia czytelnicze z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai
Wybierz temat i umów się z nami na zajęcia. Kontakt w sprawie terminu:
{slider title="Magiczny świat Teatrzyku Kamishibai"}
Japoński teatrzyk ilustracji pozwala na ciekawe i twórcze zajęcia czytelnicze z dziećmi. Czytanie opowieści inicjuje dyskusję na różne tematy: współczesne, trudne, poznawcze. Wyzwala w uczestnikach spektaklu chęć dyskusji i opowiadania oraz twórcze podejście do zagadnienia.
W lustrzanej sali
Nowy dom rysia Rudka
Rower Walentynki
Groszki
Szukając Marudka
{slider title="Obrazkowe historyjki i ich bohaterowie"}
Niezwykła historia jednego prasowania w książce obrazkowej Iwony Chmielewskiej „Kłopot”. Zajęcia głośnego czytania i aktywnego słuchania dla dzieci przedszkolnych. Poważne rozmowy o stresie i dziecięcych kłopotach oraz kreatywna zabawa plastyczna z dziećmi.
Cele zajęć: rozwój kompetencji społecznych i osobistych przez sztukę
Zakładane kompetencje uczniów - rozwijanie umiejętności:
a) radzenia sobie ze stresem
b) rozwiązywania problemów
c) kreatywnego myślenia
{slider title="Dzien Głośnego Czytania"}
Podróże ku wartościom - Jacek mówi przepraszam
Cel zajęć: zwrócenie uwagi dziecka na szkody, przykrości i smutek, jakie spowodować może złe zachowanie wobec innych i odwrotnie – wdzięczność, radość a nawet szczęście, jakich doświadczamy, kiedy jesteśmy dla innych mili, uczciwi i dobrzy.
Cele operacyjne:
- Wdrażanie zwrotów grzecznościowych.
- Kształtowanie pozytywnych zachowań (dziecko wskazuje jakie zachowanie może sprawić drugiemu przykrość a jakie radość).
- Wdrażanie kultury języka.
- Samodzielne i twórcze myślenie.
- Refleksja po przeczytaniu tekstu.
{/sliders}