logo: Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu

Baner Jednostki Oświatowej Samorządu Województwa Dolnosląskiego

dolnyslask 25lat

 Facebook Biblioteki  Twitter Biblioteki  instagram Biblioteki  Odnośnik do Anchor. Podcasty z recenzjami książek  youtube Biblioteki

logo: WikiEduLinki

 logo WEBowa

 logo: IBUK libra

logo: Polona

Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie "Robak" - kampanii edukacyjnej w oparciu o grę planszową i internetową platformę wiedzy o narodowej epopei w 190. rocznicę wydania "Pana Tadeusza".

Projekt Robak

 

Zapraszamy do organizowania turniejów szkolnych. Grę ROBAK będzie można wypożyczyć w wyznaczonych bibliotekach. Już wkrótce podamy zasady organizacji tyrniejów oraz wypożyczenia gry. Teraz zapisz swoją szkołę do udziału w turnieju!

Formularz zgłoszeniowy

 

Regulamin Turnieju gry planszowej ROBAK

 

 

Na projekt „Robak” składają się:

  1. Kooperacyjna gra planszowa dla 2–4 graczy, na podstawie poematu  „Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza, pozwalająca we własny sposób rozegrać tajną misję księdza Robaka. Grający będą konstruować subtelne intrygi, by doprowadzić do zgody między kłótliwymi mieszkańcami Soplicowa i w ten sposób urzeczywistnić trzy zamiary Bernardyna: przygotowanie powstania na Litwie przed przybyciem wojsk Napoleona, pojednanie zwaśnionych rodzin Sopliców i Horeszków oraz zabezpieczenie przyszłości pana Tadeusza i doprowadzenie do jego ślubu z Zosią. Gry nie można kupić. Otrzymają ją wyłącznie uczestnicy prowadzonych w ramach projektu szkoleń.
  2.  Połączona z grą (poprzez kody QR na rewersach kart) internetowa platforma wiedzy na temat poematu, dostępna bez ograniczeń pod adresem: www.pantadeusz.promocjaksiazki.pl Na platformie znajdują się atrakcyjnie podane i dostępne „za jednym kliknięciem” informacje na temat postaci występujących w utworze, wiadomości historycznoliterackie oraz materiały, które umożliwiają krytyczną analizę utworu. Nauczyciele mogą pobrać z platformy scenariusze interesujących lekcji.
  3. Cykl turniejów gry „Robak” dla młodzieży. Turnieje przeznaczone są dla młodzieży z klas 7-8 szkół podstawowych i 1-2 szkół średnich (wiek 14–18 lat):

    • Opiekun – uczestnik szkolenia powinien przeprowadzić ćwierćfinał turnieju gry w szkole/bibliotece/domu kultury, z którymi współpracuje (do 15 maja);
    • Półfinały turnieju gry zostaną przeprowadzone przez Biblioteki – Partnerów projektu (do 29 maja). W ich wyniku wyłonionych zostanie 8 finalistów;
    • Ogólnopolski turniej finałowy odbędzie się 11 czerwca w Muzeum Pana Tadeusza we Wrocławiu. Zaproszonym finalistom i ich opiekunom organizator zapewnia pokrycie kosztów podróży i nocleg.

 


27 lutego rozpoczyna się Kampania edukacyjna „Robak”,  w oparciu o grę planszową i internetową platformę wiedzy, w 190 rocznicę wydania „Pana Tadeusza”,

Celem jest wykorzystanie nowych sposobów (gra, memy, internet) do zainteresowania młodych ludzi epopeją oraz dostarczenie nauczycielom nowoczesnych, atrakcyjnych narzędzi edukacyjnych. Zależy nam na trwałym wprowadzeniu projektowych rozwiązań (zwłaszcza dostępnej bez ograniczeń internetowej platformy wiedzy) do szkół i bibliotek.

27 lutego 2024 roku o godz. 12.00 w Muzeum Pana Tadeusza Oddział Zakładu Narodowego im. Ossolińskich (Rynek 6 Wrocław) odbędzie się konferencja prasowa, na którą zapraszamy wszystkich chętnych.

Gości powita pani Magdalena Musiał –Wicedyrektor Zakładu Narodowego im. Ossolińskich ds. Muzeum Pana Tadeusza.
Udział wezmą:
o dr hab. Paweł Bukowiec, prof. UJ – twórca tekstów na internetową platformę wiedzy
o Biserka Čejović – autorka scenariuszy lekcji, zamieszczonych na platformie wiedzy
o Iwona Haberny – odpowiedzialna za realizację projektu
o dr hab. Tomasz Majkowski, prof. UJ – współautor koncepcji i mechaniki gry „Robak”
o Małgorzata Orzeł – Kierownik Działu Historii i Interpretacji Pana Tadeusza, konsultantki grafiki do gry

W drugiej części spotkania (27 lutego 2024 roku o godz. 13.00) odbędzie się szkolenie dla nauczycieli, bibliotekarzy, animatorów kultury przybliżające zasady aktywnego udziału w projekcie - lista uczestników szkolenia zamknięta.

Cykl szkoleń dla nauczycieli i bibliotekarzy, koordynowanych przez Biblioteki - Partnerów, które wyraziły chęć udziału w projekcie, w tym w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu :

  • Wrocław: 27 lutego (zapisy: formularz zgłoszeniowy) - lista uczestników zamknięta
  • Lublin: 4 marca (zapisy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
  • Tarnów: 5 marca (zapisy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. )
  • Olsztyn: 11 marca (zapisy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. )
  • Gorzów Wielkopolski: 12 marca (zapisy: https://forms.office.com/e/weZhCtbSsy?origin=lprLink lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Opole: 19 marca (zapisy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
  • Kraków: 9 kwietnia (zapisy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
  • Warszawa: 11 kwietnia (zapisy od 25 marca: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. )

Projekt realizowany jest, w ramach programu Promocji Czytelnictwa Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, przez Agencję Promocyjną OKO. 

Przedsięwzięcie odbywa się we współpracy z Muzeum Pana Tadeusza Oddziałem Zakładu Narodowego im. Ossolińskich, pod patronatem Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. W stworzenie gry i platformy wiedzy zaangażowali się merytorycznie: dr hab. Paweł Bukowiec prof. UJ (autor tekstów na platformę wiedzy) i dr hab. Tomasz Majkowski prof. UJ (opieka merytoryczna i groznawcza). Od strony metodycznej nadzór nad projektem sprawowała Biserka Cejović, która jest także autorką udostępnionych scenariuszy lekcji. Mechanikę gry opracował Wojciech Rzadek. Autorką ilustracji  jest Anna Pałosz, której opracowanie graficzne gry karcianej „Świteź” (stworzonej przez ten sam zespół) zdobyło prestiżową nagrodę „Projekt Roku 2022”, przyznawaną przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Projekt Robak Projekt Robak Projekt Robak  Projekt Robak Projekt Robak

Kontakt w sprawie szkoleń oraz turnieju: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 530 343 802

Współpracujemy:           

 

 

                 logo: Academica   logo: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich  logo: Dolnośląska Biblioteka Cyfrowa  logo: Instyt Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego  logo: Dolnośląskie Towarzystwo Regionalne   logo: Centrum Edukacji Kulturalnej Dzieci i Młodzieży   Odnośnik do Nukat

 

 

 

Kontakt

Centrala:
symbol słuchawkaB
71 377 28 01
Czytelnia:
symbol słuchawkaB
71 377 28 04
Wypożyczalnia:
symbol słuchawkaB
71 377 28 03

Dolnośląskie biblioteki pedagogiczne

Biuletyn Informacji Publicznej

epuap logo