Komisja Konkursowa po obradach w dniu 12 kwietnia 2022 roku wyłoniła laureatów konkursu Nasze ścieżki przyrodnicze. Gratulujemy wszystkim nagrodzonym i wyróżnionym.
26 kwietnia 2022 roku odbyło się podsumowanie konkursu, podczas którego zaprezentowano najwyżej ocenioe prace konkursowe. Przegląd prac:
Galeria prac konkursowych
Lista laureatów i wykaz nagród
Prezentacja z Gali konkursu
{slider title="Cele konkursu"}
- Uwrażliwienie uczniów na piękno przyrody Dolnego Śląska;
- Nabycie umiejętności w zakresie czynnej ochrony przyrody;
- Przedstawienie walorów przyrodniczych Dolnego Śląska,
- Zwrócenie uwagi na konieczność propagowania idei ochrony przyrody;
- Szerzenie wiedzy na temat obszarów chronionych Dolnego Śląska ze szczególnym uwzględnieniem parków krajobrazowych i parków narodowych;
- Pobudzenie kreatywności uczestników i wspieranie pracy w grupie.
{slider title="Dokumenty: Regulamin i załączniki"}
Zapraszamy do udziału w konkursie
Regulamin konkursu Nasze ścieżki przyrodnicze
Aneks do Regulaminu - wydłużenie terminu zgłaszania uczniów do konkursu do 21 marca 2022
Załącznik nr 1 do Regulaminu - formularz zgłoszeniowy - załączniki z podpisami Rodziców/ Opiekunów można przesłać w terminie późniejszym
Załącznik nr 2 do Regulaminu - zgoda na przetwarzanie danych
Załącznik nr 3 do Regulaminu - przekazanie praw autorskich
Załacznik nr 4 do Regulaminu - kryteria oceny pracy konkursowej
{slider title="Przedmiot konkursu i uczestnicy"}
- Przedmiotem Konkursu jest opracowanie i przygotowanie ścieżki przyrodniczej znajdującej się w okolicy zamieszkania uczestników Konkursu.
- Realizacja pracy konkursowej zakłada pracę zespołową całej klasy.
- Zawartość merytoryczna pracy konkursowej wpisuje się w treści ujęte w podstawie programowej edukacji przyrodniczej.
- Konkurs będzie realizowany w dwóch kategoriach wiekowych:
- I kategoria – uczniowie klas I - III szkół podstawowych, którzy przygotują pracę konkursową w formie makiety;
- II kategoria – uczniowie klas IV - V szkół podstawowych, którzy przygotują pracę konkursową w formie pracy multimedialnej.
Prace w poszczególnych kategoriach oceniane będą z podziałem na poziomy nauczania tj. odrębnie dla klas I, odrębnie dla II itd.
{slider title="Praca konkursowa"}
I kategoria (uczniowie klas I-III)
- Praca będzie miała postać makiety przestrzennej o wymiarach 1 x 1 m. Makieta wykonana zostanie zespołowo przez uczniów jednej klasy z materiałów naturalnych oraz powszechnie wykorzystywanych materiałów plastycznych. Do wykonania pracy użyć można wszelkich technik plastycznych. Będzie ona przedstawiała ścieżkę przyrodniczą opracowaną przez uczniów na podstawie wiedzy o regionie, który zamieszkują.
- Pracę konkursową uczniowie wykonają w oparciu o inspirujące informacje na temat walorów przyrodniczych okolic zamieszkania, znajdujących się tam pomników przyrody, rezerwatów, parków zabytkowych, parków krajobrazowych i narodowych przekazane przez nauczyciela. Informacje te mają stanowić podstawę do opracowania przez uczniów makiety wymyślonego przez uczniów obszaru chronionego, który mógłby znajdować się w okolicy ich miejsca zamieszkania. Na jego obszarze wyznaczą ścieżkę edukacyjną/przyrodniczą.
- Po wykonaniu prac plastycznych nauczyciel omówi z klasą powstałą ścieżkę przyrodniczą. Uzupełnieniem pracy plastycznej jest komentarz uczniów do powstałej ścieżki przyrodniczej. Nauczyciel dokumentuje wypowiedzi uczniów w wybranej formie: opisu na podstawie informacji uzyskanych od uczniów lub nagrania dźwiękowego czy nagranego filmu z wypowiedziami uczniów.
- Prace przekazywane będą w postaci dokumentacji zdjęciowej (minimum 5 zdjęć jednej pracy) wraz z opisem przygotowanym przez nauczyciela (plik tekstowy w formacie pdf) lub też nagraniem audio lub wideo (do 5 min.).
Zdjęcia, pliki audio i wideo zapisane i dostarczone w powszechnie stosowanych formatach.
II kategoria (uczniowie klas IV-V)
- Praca będzie miała postać (do wyboru): filmu (max. do 7 min.), prezentacji multimedialnej (max. do 25 slajdów) lub strony internetowej przygotowanej zespołowo przez uczniów jednej klasy. Będzie ona przedstawiała ścieżkę przyrodniczą opracowaną przez uczniów na podstawie wiedzy o regionie, który zamieszkują.
- Pracę konkursową uczniowie wykonają w oparciu o inspirujące informacje na temat walorów przyrodniczych okolic zamieszkania, znajdujących się tam pomników przyrody, rezerwatów, parków zabytkowych, parków krajobrazowych i narodowych przekazane przez nauczyciela. Informacje te mają stanowić podstawę o opracowania przez uczniów przewodnika po ścieżce przyrodniczej w okolicy ich miejsca zamieszkania.
- Prace przekazywane będą w postaci filmu, prezentacji multimedialnej lub strony internetowej zapisane i dostarczone w powszechnie stosowanych formatach.
{slider title="Terminy"}
- Ogłoszenie konkursu: 21 lutego 2022 roku
- Nadesłanie formularza zgłoszeniowego: do 11 marca 2022 roku (zmiana 14.03.2022)
Uwaga: ze względu na złożoną sytuację w szkołach wydłużamy termin zgłaszania klas do konkursu do 21 marca 2022. - Nadsyłanie prac: do 04 kwietnia 2022 roku
- Ogłoszenie wyników: 15 kwietnia 2022 roku
{slider title="Nagrody"}
- Spośród nadesłanych prac konkursowych Komisja wybierze najwyżej punktowane prace z każdego poziomu edukacyjnego w poszczególnych kategoriach. Zaplanowano 48 wycieczek dla wyłonionych laureatów w obu kategoriach.
- Organizator dopuszcza zwiększenie puli nagród.
- Nagrodami dla laureatów w kategorii I i II (klas, które uzyskają największą liczbę punktów w konkursie) będą dwudniowe lub jednodniowe wyjazdy do parków narodowych lub krajobrazowych na Dolnym Śląsku i udział w zajęciach edukacyjnych.
{slider title="Kontakt"}
Beata Malentowicz:
tel. 530 343 802
{/sliders}