Psychomanipulacja w polityce: metody, techniki, przykłady/Monika Pabijańska. Wrocław: "Astrum", 2007. - 163 s.; 23 cm.
Nikt z nas nie lubi być manipulowanym. Staramy się więc podejmować przemyślane decyzje. Nie chcemy sami przed sobą przyznać się do tego, że jakaś reklama wpłynęła na nasze zakupy. W polityce, a zwłaszcza podczas kampanii wyborczych, obowiązują podobne reguły jak przy sprzedaży serka czy masła. Spoty wyborcze mają sprawić, żebyśmy wybrali danego kandydata. Monika Pabijańska w swojej książce "Psychomanipulacja w polityce" zdradza, w jaki sposób specjaliści od wizerunku tworzą obraz polityka. Okazuje się, że nawet takie szczegóły jak kolor koszuli czy odpowiednia gestykulacja wpływają na wynik wyborów. Autorka pisze także o sondażach przedwyborczych, debatach, reklamie, języku używanym w polityce. Wielką zaletą książki jest to, że podawane w niej przykłady dotyczą współczesnej polskiej polityki. Możemy się m. in. dowiedzieć, dlaczego Aleksander Kwaśniewski celowo spóźnił się na debatę z Lechem Wałęsą oraz dlaczego Jerzy Kropiwnicki często występujez szarfą w łódzkich barwach i łódzką czapeczką.
Źródło adnotacji