Cyberprzestrzeń i edukacja/ red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2012.- 362 s.: il.; 23 cm.
Kiedy w połowie lat 80. nad zatoką San Francisco powstawał WALL (Whole Earth Lectronie Link), nikt nie przypuszczał, że tak szybko na świecie nastąpi rozwój sieci komputerowych. Stworzyły one cyberprzestrzeń o nieograniczonych możliwościach komunikacyjnych. Rozwój ten w istotny sposób wpłynął na stworzenie środowiska społecznego wywierającego coraz większy wpływ na edukację. Wyrósł wokół człowieka i rozszerzył się nieznany dotąd świat kultury, nauki, zabawy, komunikacji i społecznych relacji. Zjawiska te powodują istotne zmiany zarówno w procesie edukacji, jak też w postawach jej uczestników. Zwiększają się zatem również oczekiwania wobec szkoły w zakresie edukacji medialnej. Umiejętność funkcjonowania w przestrzeni rzeczywistej i wirtualnej staje się niezbędna na każdym etapie życia człowieka. Rośnie w związku z tym również potrzeba działań państwa, samorządów i społeczności lokalnych w celu stworzenia takiego systemu edukacyjnego, który sprosta współczesnym wyzwaniom. Poszerzają się także obszary badawcze znacznie wychodzące poza obszar tradycyjnej edukacji medialnej. Dlatego w kolejnym tomie "Multimedialnej Biblioteki Pedagogicznej" zdecydowaliśmy się na zaprezentowanie problemów związanych z edukacją medialną i cyberprzestrzenią.