W czasach, gdzie wielu uczniów 5 dni w tygodniu ma od 5 do 9 lekcji oraz musi w domu przygotowywać się do lekcji na następny dzień (zadania domowe, prezentacje, projekty, konkursy), niezbędna staje się umiejętność szybkiego zapamiętywania. Im mniej czasu uczniowie spędzą czasu przed ekranami i książkami, tym więcej czasu będą mogli poświęcić na swoje pasje, kółka zainteresowań, kluby sportowe. Na zajęciach będą elementy aktywnej przerwy, dzięki której uczniowie będą mogli doświadczyć jak ich koncentracja poprawia się, a mózg nie odczuwa znużenia (aktywizacja obu półkul mózgowych). Zajęcia oparte o materiały w języku angielskim, pomogą w budowaniu samoświadomości z jakich pomocy chce uczeń korzystać. Lekcja przybliży ogólny temat szybkiej nauki do konkretnych problemów: jak nauczyć się słówek, jak tworzyć własne materiały do nauki. Rozwiązań tych problemów będą poszukiwać sami uczniowie w oparciu o dostępne materiały. W efekcie będą mogli samodzielnie dobrać do własnych preferencji swoje techniki i narzędzia (elektroniczne, tradycyjne, ręcznie robione).
- Cel ogólny lekcji
Zapoznanie uczniów z metodami i narzędziami szybkiej nauki na przykładzie języka angielskiego.
- Cele operacyjne lekcji (szczegółowe)
a) zdobyte wiadomości przez ucznia
Na zajęciach uczeń powinien:
- poznać różne narzędzia ułatwiające zapamiętanie materiału z języka angielskiego,
- wiedzieć jakie formy przerwy należy robić w czasie nauki,
- poznać pomocne narzędzia internetowe i aplikacje na telefon.
b) zdobyte umiejętności (postawy)
Po zajęciach uczeń powinien:
- nabyć umiejętność wykorzystania w nauce wybranych technik zapamiętania oraz narzędzi internetowych i aplikacji mobilnych
- nabyć umiejętność organizacji nauki własnej uwzględniającej przerwy
- Metody i techniki pracy
Metody:
- praktycznego działania
- podające
- programowe
- samodzielnego dochodzenia do wiedzy
Techniki:
- gry dydaktyczne
- burza mózgów
- wyjaśnienie
- techniki informacyjne
- Formy pracy
- praca w grupach
- praca indywidualna
- praca zbiorowa
- Środki dydaktyczne
- komputer z dostępem do Internetu
- memory do nauki języka angielskiego
- gra typu Dobble
- fiszki z czasownikami nieregularnymi
- wydrukowana tabelka z wszystkimi narzędziami i technikami
- karty do nauki słówek
- Adresaci zajęć: 4-8 klasa szkoły podstawowej
- Czas trwania zajęć
45 minut
Zajęcia odbywają się na terenie szkoły lub w bibliotece. Możliwość połączenia cz. 1 i 2 w jedną lekcję (90 minut).
Zajęcia zgodne z podstawą programową.