logo: Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu

Baner Jednostki Oświatowej Samorządu Województwa Dolnosląskiego

dolnyslask 25lat

 Facebook Biblioteki  Twitter Biblioteki  instagram Biblioteki  Odnośnik do Anchor. Podcasty z recenzjami książek  youtube Biblioteki

logo: WikiEduLinki

 logo WEBowa

 logo: IBUK libra

logo: Polona

 

W czasach, gdzie wielu uczniów 5 dni w tygodniu ma od 5 do 9 lekcji oraz musi w domu przygotowywać się do lekcji na następny dzień (zadania domowe, prezentacje, projekty, konkursy), niezbędna staje się umiejętność szybkiego zapamiętywania. Im mniej czasu uczniowie spędzą czasu przed ekranami i książkami, tym więcej czasu będą mogli poświęcić na swoje pasje, kółka zainteresowań, kluby sportowe. Na zajęciach będą elementy aktywnej przerwy, dzięki której uczniowie będą mogli doświadczyć jak ich koncentracja poprawia się, a mózg nie odczuwa znużenia (aktywizacja obu półkul mózgowych). Zajęcia oparte o materiały w języku angielskim, pomogą w budowaniu samoświadomości z jakich pomocy chce uczeń korzystać. Lekcja przybliży ogólny temat szybkiej nauki do konkretnych problemów: jak nauczyć się słówek, jak tworzyć własne materiały do nauki. Rozwiązań tych problemów będą poszukiwać sami uczniowie w oparciu o dostępne materiały. W efekcie będą mogli samodzielnie dobrać do własnych preferencji swoje techniki i narzędzia (elektroniczne, tradycyjne, ręcznie robione).

 

  • Cel ogólny lekcji

Zapoznanie uczniów z metodami i narzędziami szybkiej nauki na przykładzie języka angielskiego.

 

  • Cele operacyjne lekcji (szczegółowe)

     a) zdobyte wiadomości przez ucznia

Na zajęciach uczeń powinien:

- poznać różne narzędzia ułatwiające zapamiętanie materiału z języka angielskiego,

- wiedzieć jakie formy przerwy należy robić w czasie nauki,

- poznać pomocne narzędzia internetowe i aplikacje na telefon.

      b) zdobyte umiejętności (postawy)

Po zajęciach uczeń powinien:

- nabyć umiejętność wykorzystania w nauce wybranych technik zapamiętania oraz narzędzi internetowych i aplikacji mobilnych

- nabyć umiejętność organizacji nauki własnej uwzględniającej przerwy

     

  • Metody i techniki pracy

Metody:

- praktycznego działania
- podające
- programowe
- samodzielnego dochodzenia do wiedzy

Techniki:

- gry dydaktyczne
- burza mózgów
- wyjaśnienie
- techniki informacyjne

 

  • Formy pracy

- praca w grupach
- praca indywidualna
- praca zbiorowa

 

  • Środki dydaktyczne

- komputer z dostępem do Internetu
- memory do nauki języka angielskiego
- gra typu Dobble
- fiszki z czasownikami nieregularnymi
- wydrukowana tabelka z wszystkimi narzędziami i technikami
- karty do nauki słówek

 

  • Adresaci zajęć: 4-8 klasa szkoły podstawowej

 

  • Czas trwania zajęć

45 minut

Zajęcia odbywają się na terenie szkoły lub w bibliotece. Możliwość połączenia cz. 1 i 2 w jedną lekcję (90 minut).

Zajęcia zgodne z podstawą programową.

Współpracujemy:           

 

 

                 logo: Academica   logo: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich  logo: Dolnośląska Biblioteka Cyfrowa  logo: Instyt Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego  logo: Dolnośląskie Towarzystwo Regionalne   logo: Centrum Edukacji Kulturalnej Dzieci i Młodzieży   Odnośnik do Nukat

 

 

 

Kontakt

Centrala:
symbol słuchawkaB
71 377 28 01
Czytelnia:
symbol słuchawkaB
71 377 28 04
Wypożyczalnia:
symbol słuchawkaB
71 377 28 03

Dolnośląskie biblioteki pedagogiczne

Biuletyn Informacji Publicznej

epuap logo