Bądźmy EKO : podchody w bibliotece
Zajęcia edukacyjne realizowane z wykorzystaniem przygotowanych w Bibliotece stacji zadaniowych. Uczniowie zgodnie z podziałem na grupy będą rozwiązywać EKOwyzwania.
- Cel ogólny lekcji
Kształtowanie u uczniów świadomości ekologicznej związanej z właściwym zagospodarowaniem
odpadów (ale też z ponownym wykorzystaniem posegregowanych odpadów). - Cele operacyjne lekcji (szczegółowe)
a) zdobyte wiadomości przez ucznia
Po zajęciach uczeń powinien:
- wiedzieć, że odpady szkodzą przyrodzie i środowisku
- zrozumieć, dlaczego tak ważne jest segregowanie odpadów
- rozumieć potrzebę dbania o środowisko poprzez ponowne wykorzystanie odpadów i ich segregację
- umieć wytłumaczyć, co to jest recykling
- znać źródła powstawania odpadów
b) zdobyte umiejętności (postawy)
Po zajęciach uczeń powinien:
- nabyć umiejętność prawidłowego segregowania odpadów do odpowiednich pojemników
- nabyć umiejętność współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania zadań - Przebieg zajęć: rozwiązywanie zadań związanych z tematyką segregowania śmieci:
- EkoLabirynt
- EkoRebusy i zadanie (dopasowanie, uzupełnienie, wykreślanka)
- EkoPuzzle
- EkoSzyfrowanie
- EkoKrzyżówka
- EkoWykreślanka
- EkoZadania (plątaninki literowe) - Planowany czas przebiegu zajęć 90 minut
- Zajęcia adresowane do uczniów klasy II szkoły podstawowej