Edukacyjne treści zamieszczone w książce „Niesamowite przygody Toli, Poli i Urwisa” mogą stanowić świetne narzędzie dla nauczycieli, którzy chcieliby wprowadzić edukację ekologiczną w swoich klasach i grupach.
- Cel ogólny lekcji
- kształtowanie proekologicznych nawyków w codziennym życiu
- wyrobienie właściwego stosunku do ochrony środowiska
- kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego - segregowanie śmieci i wrzucanie do odpowiednich pojemników - Cele operacyjne lekcji (szczegółowe)
a) zdobyte wiadomości przez dzieci
- zna źródła i rodzaje odpadów
- zna kolory pojemników na odpady
- rozumie znaczenie pojęć: śmieci, odpady, segregacja, surowce wtórne
- segreguje odpady
b) zdobyte umiejętności (postawy)
Po zajęciach uczeń powinien:
- czuć odpowiedzialność za stan środowiska naturalnego
- potrafić ocenić ludzkie zachowania- wyodrębniając-zachowania pozytywne i negatywne i właściwie reagować na niszczenie i zanieczyszczanie środowiska przez rówieśników i dorosłych - Przebieg zajęć:
- omówienie problemów opisanych w przeczytanym fragmencie książki: pomoc zwierzętom, niebezpieczne dla środowiska śmieci
- wypowiedzi dzieci o wybranym przez nie miejscu na spacer (na podstawie ilustracji)
- dyskusja o segregowaniu odpadów, zadanie Do jakiego pojemnika? - Planowany czas przebiegu zajęć 60 minut
- Zajęcia adresowane do przedszkoli