Cel główny
- uczniowie poznają czynniki obiektywne i osobowościowe wpływające na podejmowanie przez nich decyzji
Cele operacyjne lekcji
a) zdobyte wiadomości przez ucznia
Po zajęciach uczeń powinien:
- poznać i rozumieć własne możliwości i uczyć się czerpania radości nawet z drobnych sukcesów
- umieć formułować własne oczekiwania
- poznać proces kształtowania umiejętności podejmowania decyzji
- znać czynniki warunkujące podejmowanie trafnych wyborów / decyzji
b) zdobyte umiejętności (postawy)
Po zajęciach uczeń powinien:
- nabyć umiejętność budowania pozytywnego obrazu siebie
- umieć budować i wzmacniać poczucie własnej wartości, wiary w siebie i w swoje umiejętności
- nabyć umiejętność ćwiczenia racjonalnego dokonywania wyborów
Metody i techniki pracy
- rozmowa kierowana
- metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy
- gry i zabawy dydaktyczne
Formy pracy
- praca w grupach / w parach
- praca indywidualna
Czas trwania zajęć - 60 minut
Zajęcia adresowane do uczniów klas IV-VI. Zajęcia zgodne z podstawą programową.