Cel główny
- wypracowanie u uczniów postawy szacunku wobec praw człowieka i praw dziecka
Cele operacyjne lekcji
a)zdobyte wiadomości przez ucznia
Po zajęciach uczeń powinien:
- poznać podstawowe dokumenty regulujące kwestie praw człowieka i praw dziecka (Powszechna Deklaracja Praw Człowieka, Konwencja o Prawach Dziecka)
- zrozumieć pojęcia: prawa człowieka, prawa dziecka, obowiązki, regulamin, konstytucja, umowa, konwencja, zasady, deklaracja
- wiedzieć, że oprócz praw ucznia ma również obowiązki
b) zdobyte umiejętności (postawy)
Po zajęciach uczeń powinien:
- nabyć postawę szacunku wobec siebie i innych ludzi
Metody i techniki pracy
- praca indywidualna i grupowa
- pogadanka, rozmowa kierowana, aktywizacja uczniów
Formy pracy
- praca w parach
- praca indywidualna
Czas trwania zajęć - 60 minut
Zajęcia adresowane do uczniów klas IV-VI. Zajęcia zgodne z podstawą programową.