Jestem programistą - zajęcia, podczas których uczniowie poznają programowanie jako: logiczne myślenie i kreatywne szukanie rozwiązań postawionych przed nimi wyzwań. Co będzie? - praca w grupach, rozwiązywanie gotowych zadań i tworzenie własnych, ćwiczenia z mata, współpraca między dziećmi, twórcza dyskusja w trakcie zajęć i zabawa, która wesprze nabywanie pożądanych kompetencji.
Cel główny:
– poznanie pojęć związanych z programowaniem: kodowanie i dekodowanie, algorytm, instrukcja
– poznanie ogólnych zasad kodowania informacji oraz zapisu
Cel operacyjny:
Metody:
- słowna – rozmowa kierowana, pogadanka
- praktyczna – rozkodowanie krótkich wiadomości , odwzorowanie na macie
Środki dydaktyczne:
- mata z elementami: figury geometryczne, cyfry, litery, strzałki
- filmik poznawczy o pisaniu instrukcji i tworzeniu algorytmu
- do ćwiczeń – papier i długopisy
Czas trwania – 60 minut
Zajęcia adresowane do 6-latków oraz uczniów klasy I i II szkoły podstawowej.