Savoir-vivre – ogłada, dobre maniery, bon-ton, konwenans towarzyski, znajomość obowiązujących zwyczajów, form towarzyskich i reguł grzeczności obowiązujących w danej grupie. Właśnie o tym są proponowane zajęcia - dyskusja czym jest kultura osobista i co to znaczy być kulturalnym. I jeszcze szukanie argumentów na to czy kultura osobista - przeżytek czy może konieczność.
Cele zajęć:
- Zapoznanie uczniów z zasadami dobrego wychowania oraz wdrażanie do ich przestrzegania.
- Uwrażliwienie na kulturalny sposób bycia.
- Kształcenie umiejętności kulturalnego uczestnictwa w rozmowie.
- Podkreślenie związku pomiędzy kulturą osobistą (zachowaniem) a postrzeganiem nas przez innych.
- Przygotowanie uczniów do kontaktów interpersonalnych obowiązujących w pracy zawodowej.
Metody i formy pracy: miniwykład, dyskusja kierowana, miniquizy
Środki dydaktyczne: fotografie, prezentacja
Czas trwania: 45 min.
Tematyka zajęć:
1. Strój na każdą okoliczność
2. Kto przed kim ma pierwszeństwo
3. Przedstawianie się
4. Faux-pas czy gafa?
Adresat: uczniowie szkoły średniej, klas 8 szkoły podstawowej