Cele zajęć:
- zapoznanie uczniów z historią książki i pisma od początków cywilizacji do współczesności
Zakładane kompetencje uczniów:
- uczeń poznaje etapy rozwoju pisma na przestrzeni wieków,
- uczeń rozpoznaje formy książki na przestrzeni dziejów,
- uczeń opisuje rodzaje materiału, z którego wykonane były karty książek,
- uczeń potrafi wskazać różnice między książką rękopiśmienną a drukowaną,
- po lekcji uczeń potrafi wyjaśnić pojęcia: "pismo klinowe", "hieroglify", "papirus", "skryba", "pergamin", palimpsest", "inicjał", "iluminacja", "książka rękopiśmienna".
Formy zajęć:
- słowna - rozmowa kierowana
- praktyczna - ćwiczenia na tablicy interaktywnej
- pokazowa - prezentacja multimedialna
Adresat zajęć: uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej
Czas trwania: 45 minut
Zajęcia odbywają się w bibliotece.
Zapraszamy do obejrzenia filmiku z zajęć: