Literatura dziecięca ma olbrzymi udział w rozwój osobowości dziecka. Łącząc fikcję z rzeczywistością, przenosi dzieci w świat fantazji, rozwija ich wyobraźnię i kreatywność. Tym samym pozytywnie wpływa na ich rozwój emocjonalny, moralny i społeczny.
- Cel szkolenia:
Wykorzystanie literatury dziecięcej jako nieocenionego narzędzia dla nauczycieli oddziałującego na emocjonalny, moralny i społeczny dziecka. - Prezentowane zagadnienia:
- jak zrozumieć emocje dziecka, jak radzić sobie z trudnymi emocjami dzieci
- przedstawienie baśnioterapii jako pomocy w oswajaniu negatywnych emocji i radzenia sobie z sytuacjami lękotwórczymi u dzieci
- przedstawienie stymulacyjnej i korekcyjnej funkcji biblioterapii w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, uczniami niepełnosprawnymi i przewlekle chorymi w kontekście niwelowania ich emocji
- przedstawienie biblioterapii jako formy pomocy w pracy z dziećmi dyslektycznymi - Adresaci szkolenia: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciele świetlic, wychowawcy, nauczyciele bibliotekarze
- Formy pracy: online - wykład z prezentacją, dyskusja na czacie
- Czas trwania: 2 godz.