Technologia informacyjno-komunikacyjna to już stały element kształcenia - pomaga uczniom w osiąganiu celów uczenia się, a nauczycielom - ułatwia pracę i powoduje, że zajęcia są bardziej atrakcyjne, i mogą być bardziej skuteczne. Mimo że praktyczne zastosowanie TIK w szkole nie stanowi już problemu dla uczestników procesu edukacyjnego i dydaktycznego, to jednak wszyscy zwracają uwagę na znaczenie rozwijania umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania tejże technologii. Ważne jest także wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności w zakresie kształtowanie krytycznego podejścia młodzieży do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych, ale także rozumienia i wnioskowania w oparciu o teksty popularnonaukowe czy literackie.
Szkolenie to prezentacja metod i form nauczania i uczenia się rozwijających kompetencje medialne i informacyjne uczniów czy zwiększających atrakcyjność zajęć, ale przede wszystkim wspierających w rozwijaniu kompetencji krytycznego myślenia.
Cele szkolenia
- zaprezentowanie praktycznego zastosowania TIK w procesach edukacyjnych
- wskazanie metod dydaktycznych wykorzystujących technologię
- podkreślenie znaczenia rozwijania kompetencji informacyjnych uczniów
Treści:
- życie cyfrowe w szkole i kompetencje przyszłości
- wykorzystanie technologii na każdym etapie procesu nauczania
- metody dydaktyczne w parze z technologią (Visible Thinking, Action Learning, Projekt edukacyjny, WebQuest, Design Thinking)
- szkoła krytycznego myślenia (konstruktywizm i konektywizm)
- lepsze rozumienie świata: fakty i opinie, wyciąganie wniosków, stawianie argumentów - propozycje ćwiczeń, przykłady pytań
Forma szkolenia:
- online: wykład z prezentacją, ćwiczenia interaktywne, dyskusja na czacie, wykorzystanie narzędzi platformy do pracy zdalnej,
- stacjonarna: prezentacja, ćwiczenia przy komputerach
czas szkolenia - 2 godz.