Nie tylko podczas nauki zdalnej ważne jest zaangażowanie i motywacja. Podczas tradycyjnej pracy zachęcenie do aktywności czytelników i uczniów jest równie pożądane. W realizacji tych zadań mogą pomóc urządzenia mobilne z dostępem do internetu, które możemy wykorzystać w aktywizacji uczniów czy czytelników. I wcale nie muszą to być testy czy quizy, ale inne zadania interaktywne. W internecie znajdziemy mnóstwo interaktywnych materiałów do wykorzystania, jednak nie zawsze odpowiadają naszym potrzebom. Jak zatem tworzyć własne interaktywne ćwiczenia? Z których narzędzi korzystać?
- Cele szkolenia:
- poznanie przykładowych narzędzi Web 2.0 do wykorzystania w codziennej pracy nauczyciela i bibliotekarza,
- nabycie umiejętności tworzenia własnych interaktywnych materiałów dydaktycznych. - Omawiane treści:
- poznanie narzędzi do tworzenia ciekawych materiałów informacyjnych, promocynych czy dydaktycznych
- udział w interaktywnych quizach - jako metoda aktywizacji i motywacji czytelników, także sprawdzenie wiedzy,
- jak przygotować własne ćwiczenia w wybranych programach
- wykorzystanie generatorów np. krzyżówek czy szyfrów do tworzenia przydatnych pomocy
Aplikacje: Wordwall, Storyboard, ClasroomScreen, ThingLink, WriteReader, Puzzle Factory, Word Art, tworzenie kodów qr, Quizlet, Mentimeter, Liveworksheets, Fiszkoteka, Swifscribo - Formy pracy:
- online: wykład z prezentacją, demonstracja, praca w wybranych programach (nie wymagających założenia konta), ćwiczenia interaktywne, dyskusja na czacie
przewidywany czas: 2 godz. 15. min.
- stacjonarna: wykład z prezentacją, demonstracja, ćwiczenia przy komputerach
przewidywany czas zajęć: 3 godz.
- Wskazane wgranie aplikacji czytnika kodów QR do telefonu lub tabletu.