Główne cele szkolenia. Uczestnik:
- zna cele i zasady edukacji medialnej,
- zna i stosuje metody pracy wykorzystujące kompetencje medialne uczniów,
- wykorzystuje odpowiednie narzędzia do różnych projektów.
Zakres tematyczny szkolenia:
1. Wprowadzenie do szkolenia - jak się przygotować do zajęć? – nawiązanie do zachowań współczesnych uczniów: wykorzystać ich zainteresowanie mediami i technologią do nauki i uczenia się, pozwalać na korzystanie z technologii.
2. Przedstawienie działań wymagających współpracy środowiska szkolnego:
• kampania społeczna
• media w szkole: radiowęzeł,telewizja szkolna, gazetka szkolna, warsztat dziennikarski
• blog uczniowski
• cyfrowa narracja
3. Wykorzystanie mediów – przykłady pracy z uczniami:
- plakat – praca z otwartymi zasobami edukacyjnymi
- lektura inaczej – reportaż, film biograficzny, słuchowisko
- promocja czytania – trailer
- myślenie obrazami – fotokast, okładka, zdjęcie
- fotoreportaż – fotograficzna, zaangażowana dokumentacja życia
- fotoreportaż multimedialny
- film – analiza kadrów, znaczenie koloru, historia lokalna
- podcasty i screencasty
- animacje
- remiksy
4. Metody pracy w edukacji medialnej – omówienie metod, dyskusja z uczestnikami (m.in. burza mózgów, odgrywanie ról, symulacje, mapy mentalne)
Zastosowanie Cyklu Kolba - zalety metody.
5. Wykorzystanie kompetencji miękkich podczas przygotowania się do zajęć.
Metody pracy na szkoleniu:
wykład z prezentacją, dyskusja, demonstracja, praca indywidualna i grupowa.
Środki dydaktyczne:
papier, pisaki, komputer z dostępem do internetu, programy i aplikacje.
Planowany czas szkolenia: 2,5 godz.
Kontakt: Beata Malentowicz
e-mail:
tel.: 71 3772819