- Cele zajęć:
- zapoznanie uczniów z historią książki i pisma od początków cywilizacji do współczesności
- Zakładane kompetencje uczniów:
- uczeń poznaje etapy rozwoju pisma na przestrzeni wieków,- uczeń rozpoznaje formy książki na przestrzeni dziejów,
- uczeń opisuje rodzaje materiału, z którego wykonane były karty książek,
- uczeń potrafi wskazać różnice między książką rękopiśmienną a drukowaną,
- po lekcji uczeń potrafi wyjaśnić pojęcia: "pismo klinowe", "hieroglify", "papirus", "skryba", "pergamin", palimpsest", "inicjał", "iluminacja", "książka rękopiśmienna".
- Formy zajęć:
- słowna - rozmowa kierowana
- praktyczna - ćwiczenia na tablicy interaktywnej
- pokazowa - prezentacja multimedialna - Adresat zajęć: uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej
- Miejsce: sala dydaktyczna w DBP we Wrocławiu
- Czas trwania: 45 minut
- Termin
- dni: poniedziałek - piątek
- godzina: do ustalenia z nauczycielem
Podstawa programowa:
Uczeń na II etapie edukacyjnym (klasy IV-VI) „wyjaśnia znaczenie wynalazku pisma dla wspólnoty ludzkiej” (Podstawa programowa… 2012, s. 40).
Kontakt: Beata Malentowicz
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 71 3772819
e-mail:
tel.: 71 3772819