logo: Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu

Baner Jednostki Oświatowej Samorządu Województwa Dolnosląskiego

dolnyslask 25lat

 Facebook Biblioteki  Twitter Biblioteki  instagram Biblioteki  Odnośnik do Anchor. Podcasty z recenzjami książek  youtube Biblioteki

logo: WikiEduLinki

 logo WEBowa

 logo: IBUK libra

logo: Polona

Raporty z 2024r.

Fundacja Happy Kids od prawie 25 lat prowadzi rodzinne domy dziecka. Obecnie jest ich 18, opieką objętych jest 146 dzieci, a dziesiątki usamodzielniły się wspólnie z Fundacją w tym okresie. W badaniu jakościowym udział wzięło 19 osób, w tym 17 kobiet i 2 mężczyzn. W badaniu ilościowym ponad 1000 osób.
Efektem badań było przygotowanie raportu oraz rekomendacji dla systemu kształcenia i doskonalenia nauczycieli dotyczących zapobiegania wczesnemu opuszczaniu zawodu. W niniejszej publikacji prezentujemy wyniki badań zrealizowanych w listopadzie i grudniu 2021 r. w grupie 828 młodych stażem (do 5 lat w zawodzie) nauczycieli pracujących w szkołach i przedszkolach. Opis zaczerpnięty z: https://www.wuw.pl/data/include/cms/Mlodzi_nauczyciele.pdf
Raport jest poświęcony rodzinom, które zawalczyły o dal­sze godne życie dla swoich dzieci, ubiegając się przed sądem o pieniądze, które mają choć w niewielkim stopniu oddać sprawiedliwość ich dzieciom. Materiał ten składa się z sześciu części podzielonych na uzupełniające się rozdziały, które koncentrują się wokół prawnych możli­wości uzyskania kompensat w konsekwencji doznanej w dzieciństwie traumy seksualnej. Opis zaczerpnięty z: https://www.kuratorium.waw.pl/pl/dyrektor-i-nauczyciel/informacje-biezace/17939,Raport-Ile-kosztuje-cierpienie-dziecka-wykorzystanego-seksualnie.html
Raport z badań ilościowo-jakościowych" powstał dzięki współpracy Centrum Nauki Kopernik i firmy Samsung. Prawie wszyscy (96%) badani nastolatkowie w wieku 13-19 lat posiadają własne smartfony, a 40% używa tabletów. Nauczyciele, którzy wykorzystują urządzenia mobilne w nauczaniu, preferują pracę ze sprzętem będącym własnością uczniów. Urządzenia szkolne są traktowane jako dodatkowe i wykorzystywane w sytuacjach, gdy uczniowie nie posiadają własnych lub napotykają trudności techniczne.
Akademia Przyszłości każdego roku pomaga około 2000 dzieci, które mają niską samoocenę i nie dostrzegają swojego potencjału. Przeprowadzono ankiety wśród nauczycieli oraz wzbogacono o dane z Raportów Rzecznika Praw Dziecka, które diagnozują jakość życia najmłodszych.
Raport został przygotowany na zlecenie Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Funduszem Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci (UNICEF). Badanie zrealizowano w okresie od maja do lipca 2024 roku. W badaniu wzięły udział 3 szkoły z oddziałami przygotowawczymi, 2 szkoły z oddziałami „cudzoziemskimi” oraz 4 szkoły z poprzedniej edycji badania i 4 szkoły „nowe”.
Pomiaru umiejętności kreatywnych dokonano po raz pierwszy w historii programu PISA, a udział w tej części badania wzięły 64 kraje i regiony. W Polsce w pomiarze trzech głównych dziedzin badania wzięło udział 6011 uczniów. 47% badanych piętnastolatków uczyło się w liceach ogólnokształcących, 40% w technikach, 12% w branżowych szkołach I stopnia oraz 1% w szkołach podstawowych.
Raport powstał po przeprowadzeniu badań przez ARC Rynek i Opinie w lutym 2024 r. Respondenci to nauczyciele oraz dyrektorzy lub wicedyrektorzy szkół publicz­nych – podstawowych oraz ponadpodstawowych. Ich średnia ocena cyfryzacji szkół to 7,6 (na 10 punktów). Autorzy raportu formułują rekomendacje, wskazują punkty odniesienia oraz inspiracje dla polskich władz i innych interesariuszy zaangażowanych w cyfryzację edukacji – przykłady państw wiodących prym w zakresie nowoczesnej, skutecznej edukacji (Japonii i Finlandii). Opis zaczerpnięty z: https://samorzad.gov.pl/web/scdn-kielce/cyfrowa-szkola-40-2024
Politechnika Wrocławska zleciła badanie, aby poznać opinię uczniów ostatnich klas szkół średnich na temat ich oczekiwań względem przyszłości, najważniejszych wartości, którymi kierują się w życiu, oraz edukacji wyższej. Badanie zostało przeprowadzone w marcu i kwietniu 2024 r. Łącznie w badaniu uczestniczyło 1124 respondentów.
Raport ma na celu zidentyfikowanie kluczowych problemów zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży4 w Polsce, opracowanie propozycji rozwiązań prawnych i pozaprawnych umożliwiających poprawę sytuacji dzieci i młodzieży w obszarze zdrowia psychicznego, wskazanie dobrych praktyk. Raport stanowi wynik analizy prawnej oraz pozaprawnej koordynowanej przez prawników z kancelarii Rymarz Zdort Maruta oraz UNICEF Polska. Raport prezentuje stan faktyczny i prawny na dzień 17.06.2024.
 
 
Powered by Phoca Download

Współpracujemy:           

 

 

                 logo: Academica   logo: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich  logo: Dolnośląska Biblioteka Cyfrowa  logo: Instyt Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego  logo: Dolnośląskie Towarzystwo Regionalne   logo: Centrum Edukacji Kulturalnej Dzieci i Młodzieży   Odnośnik do Nukat

 

 

 

Kontakt

Centrala:
symbol słuchawkaB
71 377 28 01
Czytelnia:
symbol słuchawkaB
71 377 28 04
Wypożyczalnia:
symbol słuchawkaB
71 377 28 03

Dolnośląskie biblioteki pedagogiczne

Biuletyn Informacji Publicznej

epuap logo