logo: Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu

Baner Jednostki Oświatowej Samorządu Województwa Dolnosląskiego

dolnyslask 25lat

 Facebook Biblioteki  Twitter Biblioteki  instagram Biblioteki  Odnośnik do Anchor. Podcasty z recenzjami książek  youtube Biblioteki

logo: WikiEduLinki

 logo WEBowa

 logo: IBUK libra

logo: Polona

Raporty z 2024r.

Analizy zostały oparte na danych ze Światowej Bazy Danych dotyczących Karmienia Niemowląt i Małych Dzieci UNICEF, obejmujących dane pochodzące z 670 badań reprezentatywnych w skali kraju przeprowadzonych w 137 państwach i terytoriach oraz odnoszące się do ponad 90% wszystkich małych dzieci na całym świecie.
Celem tego raportu jest przedstawienie najaktualniejszych, kompleksowych danych o aktywności fizycznej dzieci i młodzieży w Polsce, opracowanych z wykorzystaniem ujednoliconej międzynarodowej metodologii Global Matrix 4.0. Raport zawiera analizę stanu różnych obszarów aktywności fizycznej, jej uwarunkowań i sprawności fizycznej oraz konkretne rekomendacje, jak można wspierać upowszechnianie aktywności fizycznej – przede wszystkim z perspektywy samorządu terytorialnego.
W ostatnich latach nastąpił istotny wzrost liczby cudzoziemców osiedlających się w Polsce, co przełożyło się tym samym na zwiększenie liczby uczniów cudzoziemców uczęszczających do polskich szkół. W roku szkolnym 2020/2021 (na 30 września 2020 r. do publicznych i niepublicznych szkół w Polsce uczęszczało łącznie 73 201 cudzoziemców, w roku szkolnym 2021/2022 – 117 498 cudzoziemców, a w roku szkolnym 2022/2023 – 287 190 uczniów cudzoziemców1. Dane te wskazują, że w ciągu dwóch lat szkolnych liczba uczniów cudzoziemców uczących się w polskich szkołach wzrosła niemal czterokrotnie (o 292,3%). Opis zaczerpnięty z:
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę przygotowała raport dotyczący młodych sportowców wyczynowych. W styczniu 2024 r. zbadano 700 studentów I, II i III roku studiów stacjonarnych kierunków fizjoterapia, wychowania fizyczne oraz sport na czterech polskich uczelniach wyż szych (Akademie Wychowania Fizycznego w Warszawie, Katowicach i Poznaniu oraz Uniwersytet Rzeszowski). Wyselekcjonowano tych, którzy uprawiali sport wyczynowo do 18 r.ż.
Badanie przeprowadzone zostało przez Bibliotekę Narodową w ramach Planu Ewaluacji i Monitoringu Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025. Metodą sondażu uzyskano dane jesienią 2023 r.
Raport przygotowany przez Polski Instytut Ekonomiczny, dotyczy młodych osób od 15 do 34 lat. Raport zbiera dane z różnych źródeł i zestawia ze sobą, uwzględniając kryzys w 2008 r. oraz związany z pandemią COVID-19 w (2020-2022).
W ramach badań zostało przeprowadzonych 96 wywiadów pogłębionych (IDI) z rodzicami dzieci od 3 do 10 roku życia, w trakcie których respondenci odpowiedzieli na 40 pytań otwartych w ramach czterostopniowego scenariusza. Badanie trwało od marca do grudnia 2023 r. opis zaczerpnięty z: https://agnieszka.karp-szymanska.pl/wp-content/uploads/2024/02/Droga-do-czytelnika-Agnieszka-Karp-Szymanska-.pdf
Raport opracowany przez Życie Jest Warte Rozmowy, pierwszy serwis internetowy poświęcony osobom w kryzysie samobójczym oraz ich bliskich. Raport szeroko przedstawia zachowania samobójcze wśród dzieci i młodzieży. II edycja raportu została opracowana na podstawie danych Komendy Głównej Policji i serwisu pomocowego www.zwjr.pl
Raport zawiera przegląd informacji o sztucznej inteligencji w edukacji, które System Rad ds. Kompetencji oraz PARP zebrali w zbiorczy raport-przewodnik dla nauczycieli: raporty prognostyczne, wykaz narzędzi pomocnych w nauczaniu, możliwe sposoby wykorzystania przez nauczyciela, szanse i zagrożenia związane z AI oraz przegląd badań krajowych i zagranicznych.
Prezentowany Państwu raport jest wynikiem piątej fali badań (2014, 2016, 2018, 2020, 2022). Każda edycja zawiera bloki stałych zagadnień mierzących dynamikę wybranych zjawisk (czas, narzędzia, miejsce, inicjacja Problematyczne Użytkowanie Internetu itd.) oraz tzw. bloki „sezonowe” związane z bieżącymi trendami cyfrowymi. W prezentowanym badaniu szczególnie zwróciliśmy uwagę na media społecznościowe i towarzyszące im problemy społeczne (np.: samotność, samoocena, seksualizacja, uzależnienie, internetowe wyzwania itd.). Raport ten prezentuje także deklaracje rodziców badanych nastolatków w celu konfrontacji rzeczywistych praktyk nastolatków z przekonaniami czy wyobrażeniami ich rodziców. Opis zaczerpnięty z: https://www.nask.pl/pl/raporty/raporty/5315,Raport-quotNastolatki-30quot.html
 
 
Powered by Phoca Download

Współpracujemy:           

 

 

                 logo: Academica   logo: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich  logo: Dolnośląska Biblioteka Cyfrowa  logo: Instyt Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego  logo: Dolnośląskie Towarzystwo Regionalne   logo: Centrum Edukacji Kulturalnej Dzieci i Młodzieży   Odnośnik do Nukat

 

 

 

Kontakt

Centrala:
symbol słuchawkaB
71 377 28 01
Czytelnia:
symbol słuchawkaB
71 377 28 04
Wypożyczalnia:
symbol słuchawkaB
71 377 28 03

Dolnośląskie biblioteki pedagogiczne

Biuletyn Informacji Publicznej

epuap logo