Na dyrektorze placówki oświatowej spoczywa wiele obowiązków, zarówno tych, związanych z zarządzaniem strategicznym szkołą lub przedszkolem, jak i codziennych, bieżących zadań, dotyczących funkcjonowania placówki w obszarze kształcenia, czy wychowania. Jak zaprojektować procesy zarządzania, kształcenia i wychowania? Jak opracować planu nadzoru pedagogicznego i jak określić sposób realizacji kierunków oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025?
Szkolenie omawia:
- Jak poprawnie komunikować się z rodzicami i uczniami uwzględniając najnowsze interpretacje RODO?
- Kto i w jakim zakresie może mieć dostęp do e-dziennika?
- Czy nauczyciel bądź dyrektor szkoły może w komunikacji z rodzicami ucznia korzystać z prywatnego maila oraz prywatnego telefonu?
Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli w umiejętność wykorzystywania nowoczesnych technologii do interaktywnych ćwiczeń, gier, kart pracy i materiałów do wykorzystania w pracy logopedy i podczas zajęć korygujących wady wymowy.
Aktywne słuchanie muzyki w koncepcji Batii Strauss
Polega na łączeniu słuchania muzyki z różnymi formami aktywności podejmowanymi przez dziecko. Te formy to przede wszystkim proste zabawy rytmiczne połączone z melorecytacją lub śpiewem, zabawy rytmiczno-ruchowe, gra na instrumentach, opowieści ruchowe z elementami dramy lub pantomimy.