Edukacja matematyczna jest jednym z priorytetów w podstawowych kierunkach realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020. Dlatego też zachęcamy do poszukiwań w naszej bazie Edukacja inspiracji do pracy z dziećmi właśnie w tej dziedzinie. Zaprezentowane artykuły to tylko drobny ułamek naszych zbiorów.
Przypominamy o możliwości zamawiania skanów interesujących Państwa artykułów – dla nauczycieli usługa ta jest bezpłatna, dla pozostałych czytelników – wg cennika zamieszczonego w Regulaminie Biblioteki. Wystarczy napisać na adres
Artykuły:
Wierzbicki, Janusz S. Kody i szyfry wokół nas. „W cyfrowej szkole”. 2019, nr 2 s. 75-79
Adnotacja: Różnica pomiędzy pojęciami kodowanie a szyfrowanie, kryptografia, szyfrowanie w życiu codziennym, podpis elektroniczny.
Hasło przedmiotowe: informatyka
Dziamska, Dorota. Edukacja matematyczna w pedagogice oczekiwań dziecka. „Życie Szkoły” 2019, nr 4, s. 17-24
Adnotacja: Wczesnoszkolna edukacja matematyczna. Edukacja matematyczna w przestrzeni kręgu tematycznego.
Hasło przedmiotowe: edukacja wczesnoszkolna -- edukacja matematyczna
Prus-Wirzbicka, Karolina. Aktywne uczenie matematyki w klasach I-III. „Dyrektor Szkoły”. 2019, nr 4, s. 55-58
Adnotacja: Metody aktywne w nauczaniu matematyki.
Hasło przedmiotowe: edukacja wczesnoszkolna -- aktywizacja w nauczaniu / edukacja wczesnoszkolna -- edukacja matematyczna
Swoboda, Ewa. Co z tą geometrią wczesnoszkolną : możliwości matematyczne małych dzieci. „Matematyka” 2018, nr 3, s. 12-14
Adnotacja: Wskazówki co warto wiedzieć o rozwoju geometrycznego myślenia.
Hasło przedmiotowe: edukacja wczesnoszkolna -- edukacja matematyczna
Monika Czajkowska. Organizacja procesu rozwiązywania zadań tekstowych. „Edukacja Wczesnoszkolna” 2018/2019, nr 4, s. 21-42
Adnotacja: Znaczenie zadań tekstowych w edukacji matematycznej. Przyczyny i trudności uczniów w rozwiązywaniu zadań z treścią. Przykłady zadań z rysunkami ich rozwiązania przez dzieci i omówienie.
Hasło przedmiotowe: edukacja wczesnoszkolna – edukacja matematyczna