12 zasad skutecznej edukacji Czyli jak uczyć, żeby nauczyć. Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015. 219 s.: il.; 21 cm.
Poradnik 12 zasad skutecznej edukacji został napisany z myślą o wszystkich nauczycielach i edukatorach, którzy chcą uczyć w taki sposób, aby ich uczniowie rzeczywiście się nauczyli. Opierając się na swojej wiedzy i na doświadczeniu zdobytym podczas prowadzenia licznych warsztatów i szkoleń, autorzy sformułowali dwanaście uniwersalnych zasad skutecznej edukacji, wspólnych dla wszystkich typów, szczebli i form kształcenia.
Książka to praktyczny przewodnik pełen przykładów, wskazówek i technik do zastosowania w codziennej pracy w szkołach i innych placówkach edukacyjnych. Autorzy w zrozumiały sposób wyjaśniają znaczenie powiązań teorii z praktyką oraz omawiają między innymi takie zagadnienia, jak: grupowanie materiału, procesy koncentracji, wykorzystanie emocji w nauce, potrzeba przerw czy sposoby motywowania uczniów.
Dzięki opisanym w książce metodom i narzędziom nauczyciele: zbudują podczas zajęć atmosferę sprzyjającą nauce, pomogą uczniom zrozumieć, utrwalić i zapamiętać nauczane treści, nauczą się wykorzystywać edukacyjny potencjał nowoczesnych technologii, będą skutecznie nauczać, a ich uczniowie zaczną osiągać lepsze wyniki.