W minionych dziesięcioleciach rozwój przemysłu i eksploatacja surowców przyczyniła się do katastrofalnych i czasami nieodwracalnych zmian w naturalnym środowisku przyrodniczym. Naszym i przyszłych pokoleń zadaniem jest zmiana postępowania na rzecz środowiska, a nie przeciwko niemu, ponieważ my - ludzie jesteśmy jego częścią. Zmiana naszych przyzwyczajeń, zachowań i wyborów powinna przynieść korzyści dla całej planety. Zajęcia prowadzone w formie gry edukacyjnej.
- Cel ogólny lekcji
- doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie
- poszerzenie wiedzy i świadomości ekologicznej
- stymulowanie inteligencji w zakresach : analitycznej, twórczej, praktycznej
- pogłębienie empatii i wrażliwości - Cele operacyjne lekcji (szczegółowe)
- realizuje zadania w grupie
- wyjaśnia sytuacje zagrożenia dla przyrody
- projektuje i wykorzystuje swoje pomysły rozwiązywania problemu ekologicznego
- wdraża swoje pomysły w życie
- dokonuje analizy trudności
- angażuje się w działalność na rzecz ochrony środowiska
- dostrzega skutki zmian klimatycznych i roli człowieka w ich powstawaniu - Przebieg zajęć: rozwiązywanie zadań
- Przyczyny zmian klimatu – praca z ilustracją
- Jakie rodzaje środowisk naturalnych występują na ziemi? – o zagrożonych ekosystemach
- Wampiry energetyczne - oszczędzanie energii – ekozagadki w wirtualnym pokoju
- Eko-Bingo – postępowania ekologiczne – gra w bingo
- Oszczędzanie wody – gra planszowa
- Ochrona klimatu – karty pracy pn. Przyczyny - Skutki - Działania - Planowany czas przebiegu zajęć 90 minut
- Zajęcia adresowane do uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej