Sytuacją kryzysową można nazwać taką, która dotyczy ciężkich doświadczeń życiowych (jak trauma). Może się też odnosić do sytuacji codziennych problemów, które utrudniać mogą nasze funkcjonowanie. W szkoleniu przyjęto, że kryzys to moment, w którym niechciane emocje blokują nam możliwość realizowania zamierzonych przez nas celów, zmuszając do ponownego przeanalizowania sytuacji i przyjęcia nowych strategii.
Cel szkolenia:
Wskazanie propozycji doboru literatury oraz propozycji prowadzenia zajęć z elementami biblioterapii w sytuacjach kryzysowych u dzieci i młodzieży, w kształtowaniu w nich zdolności do odczuwania, zrozumienia oraz przyjmowania emocji.
Prezentowane zagadnienia
- omówienie, jak i po co powstają emocje
- wskazanie, jak emocje aktywizują mózg
- wyjaśnienie, co nauczyciele mogą robić na co dzień, by kształtować zdolność odczuwania emocji u młodych ludzi
- omówienie wpływu emocji na kształtowanie postaw u dzieci i młodzieży
- przedstawienie form pracy dydaktycznej, wychowawczej i terapeutycznej w radzeniu sobie z kryzysami
Adresaci szkolenia: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i klas starszych, nauczyciele świetlic, wychowawcy, nauczyciele bibliotekarze
Formy pracy: online - wykład z prezentacją, dyskusja na czacie
Czas trwania: 2 godz.