Kalambury to ciekawy sposób na zaktywizowanie uczniów podczas zajęć, powtórzenie słownictwa, pojęć czy terminów.
Podczas szkolenia omówimy: jak wykorzystać technologię w angażujący sposób; czym są kalambury; ogólne zasady gry i możliwość adaptacji dla rożnych grup wiekowych i na różnych przedmiotach, a także przykłady do zastosowania na zajęciach.
Cele – wykorzystanie gry w pracy dydaktycznej oraz popularyzacji czytelnictwa
Cele szczegółowe:
- poznanie zasad gry i organizacji w czasie zajęć, także w bibliotece szkolnej
- przykłady zastosowania gry w kalambury w szkole,
- poznanie odmian gry w kalambury,
- narzędzi online, które ułatwią przeprowadzenie gry.
- Internetowe generatory haseł jako ułatwienie zabawy integrującej klasę,
Omawiane treści:
- przykłady gry dla młodszych i starszych uczniów,
- prezentacja dostępnych online kreatorów, np. Scribbl.io
- tworzenie własnej gry z wykorzystaniem narzędzi online (Baamboozole.com), interaktywnej tablicy do rysowania (Classroomsceen.com czy tablicy w Canvie) oraz możliwości konstrukcji narzędzi do gry na platformie Wordwall – koło fortuny, generatory losowe.
Czas trwania: 1,5 godz.