Instrukcja zamawiania zbiorów i obsługa konta czytelniczego
I. Wyszukiwanie w katalogach i składanie zamówienia
- Należy wejść do Katalogu Biblioteki
https://aleph.dbp.wroc.pl/F?func=find-b-0&local_base=jel
- Katalogi można przeszukiwać poprzez opcje Indeksy lub Wyszukiwanie.
- Po wyświetleniu listy dla wybranej pozycji należy w kolumnie Zasób kliknąć Jelenia Góra.
- Na otwartej stronie z danymi zasobu dla wybranego egzemplarza należy kliknąć Zamówienie (w pierwszej kolumnie tabeli).
- Brak tej opcji świadczy o tym, że dany egzemplarz nie może być zamówiony.
- Jeżeli czytelnik nie zalogował się wcześniej, system poprosi o wprowadzenie numeru karty i hasła.
- Po zidentyfikowaniu się w systemie, pojawi się strona Zamówienie.
- Jeżeli pozycja jest zamawiana do Wypożyczalni należy kliknąć Dalej.
- Jeżeli pozycja jest zamawiana do Czytelni należy przed kliknięciem Dalej wypełnić dolną część zamówienia.
- Po kliknięciu ukaże się strona Potwierdzenie dodatkowych informacji zamówienia, należy kliknąć Dalej.
- Zamówienie zostanie zarejestrowane. W tym momencie czytelnik może sprawdzić, czy zamówienie znajduje się na jego koncie.
II. Kontrola konta
- Na stronie głównej katalogów należy w górnej ramce wybrać opcję Moje konto.
- Pojawia się strona, na której, po zalogowaniu się można sprawdzić stan swojego konta.
- Aby obejrzeć szczegóły poszczególnych transakcji, należy kliknąć w ich podkreślone nazwy.
III. Zamiana hasła
Czytelnik może zmienić swoje hasło w momencie sprawdzania stanu swojego konta.
Formularz do dokonania zmiany, otwiera się po kliknięciu w opcję Hasło.
III. Przedłużenie terminu zwrotu książek
- W celu przedłużenia terminu zwrotu książek należy w górnej ramce wybrać opcję Moje konto.
Jeżeli czytelnik nie zalogował się wcześniej, należy to zrobić teraz. Następnie proszę kliknąć opcję Wypożyczenia. - Jeżeli czytelnik chce przedłużyć wszystkie książki, to na otwartej stronie musi kliknąć opcję Przedłuż wszystkie.
- Jeżeli natomiast czytelnik chce przedłużyć pojedyncze pozycje, musi kliknąć na nr książki (po lewej stronie).
- Po kliknięciu ukaże się strona Szczegóły wypożyczeń. Należy wybrać opcję Przedłuż.
UWAGA: Należy pamiętać o wylogowaniu się z systemu po skończeniu pracy. Służy do tego opcja Koniec sesji. Pozostawienie otwartej sesji umożliwia dokonywanie zamówień na otwartym koncie przez osoby trzecie.