Logo biblioteki w Strzelinie

Baner Jednostki Oświatowej Samorządu Województwa Dolnosląskiego

odnośnik do facebookBIP6

dolnyslask 25lat

logo: WikiEduLinki

 logo WEBowa

 logo: IBUK libra

logo: Polona

Obszary i formy wspomagania

Biblioteka Pedagogiczna w Strzelinie w roku szkolnym 2016/2017 proponuje Nauczycielom następujące formy wsparcia:

  • gromadzenie i udostępnianie placówkom literatury zgodnie z potrzebami.
  • opracowanie tematycznych zestawień bibliograficznych w oparciu o zasoby dolnośląskiej sieci bibliotek pedagogicznych.
  • współpraca ze środowiskiem - uczestnictwo w akcjach czytelniczych
  • organizowanie i współorganizowanie konkursów, wystaw, spotkań
  • szkolenia i warsztaty.

Proponowane przez Bibliotekę formy wsparcia będą dostosowywane do potrzeb Państwa placówki.

Wszystkie szkolenia oraz zajęcia edukacyjne proponowane przez Bibliotekę Pedagogiczną w Strzelinie są bezpłatne i realizowane w siedzibie Biblioteki: Strzelin, ul. G. Bella 3a. Większość z nich może zostać przeprowadzonych w Państwa placówkach po wstępnym uzgodnieniu warunków. Dokładne informacje będą do Państwa przesyłane w późniejszej korespondencji i zamieszczane na stronie www Biblioteki strzelin.dbp.wroc.pl

Udział w zajęciach prosimy uzgodnić, a zgłoszenia kierować:

tel. 71 39 21 569, e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023

  1. Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego.
  2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
  3. Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.
  4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
  5. Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż.
  6. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.
  7. Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.
  8. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
  9.  Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
  10. Wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą oraz tworzenie stabilnych warunków do nauczania języka polskiego za granicą przez Instytut Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego, Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą oraz beneficjentów przedsięwzięć i programów ustanowionych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.

Materiały

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024
20230616​_Podstawowe​_kierunki​_realizacji​_polityki​_oświatowej​_państwa​_w​_roku​_szkolnym​_2023-2024.pdf 0.27MB

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024
20230616​_Podstawowe​_kierunki​_realizacji​_polityki​_oświatowej​_państwa​_w​_roku​_szkolnym​_2023-2024.docx 0.08MB