Program wychowawczy szkoły: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 29: Linia 29:
  
 
'''Książki'''
 
'''Książki'''
 +
 +
*[https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=19848 Działania wychowawczo-profilaktyczne a diagnoza potrzeb środowiska szkolnego / Joanna Borowik] ''Publikacja skupia się na celach wychowawczych, jakie stawia sobie jednostka oświatowa i potencjalnym zagrożeniom w poszczególnych sferach rozwoju dzieci i młodzieży, oraz diagnozie potrzeb środowiska szkolnego.''
 +
 +
Do realizacji tego zadania niezbędna jest rzetelna diagnoza potrzeb środowiska szkolnego, umożliwiająca nie tylko ocenę potencjału placówki, ale także zapobiegająca poniesieniu ryzyka niepotrzebnych i nietrafnych działańdotyczy celów i działań wychowawczo-profilaktycznych, a przede wszystkim diagnozy potrzeb środowiska szkolnego umożliwiająca nie tylko ocenę potencjału placówki, ale także zapobiegająca poniesieniu ryzyka niepotrzebnych i nietrafnych działań
  
 
*[https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=20541 Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły i placówki krok po kroku / Magdalena Wieczorek] ''Model programu wychowawczo-profilaktycznego, założenia i wskazówki dotyczące konstruowania programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły.''
 
*[https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=20541 Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły i placówki krok po kroku / Magdalena Wieczorek] ''Model programu wychowawczo-profilaktycznego, założenia i wskazówki dotyczące konstruowania programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły.''

Wersja z 12:31, 13 mar 2019


Programy, podręczniki

  • Program wychowawczo-profilaktyczny na lata 2017-2019 Program szkoły Podstawowej im. Leonida Teligi w Mielnie. Podstawa prawna, cele i zadania, strategie wychowawcze i profilaktyczne, wzorzec osobowy ucznia, diagnoza zagrożeń i zadania do realizacji programu oraz jego ewaluacja.
  • Program wychowawczo-profilaktyczny dla szkoły podstawowej nr 1 w Pszowie na lata 2017-2022 W opracowaniu programu wychowawczo-profilaktycznego uwzględniono Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 18 sierpnia 2015 r. w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej, edukacyjnej,informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii. Określone zostały zadania i cele szczegółowe, model absolwenta i diagnoza potrzeb wychowawczych szkoły oraz treści i działania na etapie edukacji wczesnoszkolnej i w klasach IV-VIII.
  • Program wychowawczy Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Stefana Roweckiego "Grota" w Markach na lata 2017-2022 Opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej gminy. Dokument zawiera podstawy prawne oraz założenia programowe, cele wychowania i zadania szkoły w dziedzinie wychowania, zadania wychowacze nauczycieli oraz formy ich realizacji. Ponadto przedstawia szczegółowo prawa i obowiązki ucznia. Określa ramy sytemu nagród i wyróżnień stosowanych wobec uczniów oraz system interwencji wychowawczych dla poszczególnych etapów kształcenia i przewidywane środki zaradcze w sytuacjach problemowych.


Multimedia

  • Wychowanie i profilaktyka w szkole; jak opracować program wychowawczo-profilaktyczny / Joanna Biczak, Katarzyna Patrzykont Nowy program to połączenie szkolnego programu wychowawczego i programu profilaktyki w jeden dokument zawierający treści i działania o takim charakterze. W prezenatcji określono m. in. zadania wychowawczo-profilaktyczne szkoły, w tym zagadnienia omawiane na zajęciach z wychowawcą oraz zadania wychowawcze realizowane na zajęciach przedmiotowych na każdym etapie edukacyjnym w poszczególnych typach szkół. Ponadto uwarunkowania formalno-prawne programu oraz jakie treści powinien on zawierać, sfery rozwoju ucznia, sandardy i metody działań profilaktycznych. Ewaluacja programu.


Książki

Do realizacji tego zadania niezbędna jest rzetelna diagnoza potrzeb środowiska szkolnego, umożliwiająca nie tylko ocenę potencjału placówki, ale także zapobiegająca poniesieniu ryzyka niepotrzebnych i nietrafnych działańdotyczy celów i działań wychowawczo-profilaktycznych, a przede wszystkim diagnozy potrzeb środowiska szkolnego umożliwiająca nie tylko ocenę potencjału placówki, ale także zapobiegająca poniesieniu ryzyka niepotrzebnych i nietrafnych działań


Artykuły

  • Szkolny program wychowawczo-profilaktyczny Przykładowy wzór programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. Wskazówki jak należy opracować nowy program, jakie elementy uwzględnić i w jakich szkołach obowiązuje.
  • Program wychowawczy i profilaktyki - wskazówki do wprowadzenia zmian Omówienie zmian w dotychczasowych programach wychowawczym i profilaktyki wynikających z nowych przepisów dotyczących przeciwdziałania narkomanii (w związku z wejściem w życie od 1 września 2015 r. rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 18 sierpnia 2015 r. w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii).


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 13 marca 2019 r.