Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej

Z linki
Wersja z dnia 13:57, 22 lut 2018 autorstwa Dbp (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "Kategoria:PEDAGOGIKA LECZNICZA {{Hasla | tytuł= | treść= '' '''Portale, serwisy''' *[http://www.pstis.pl/ Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycz...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


Portale, serwisy

  • Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej SI. Informacje o teorii, diagnozie i terapii zaburzeń integracji sensorycznej - odrębne serwisy dla rodziców (m.in. opis objawów, kwestionariusz sensomotoryczny, literatura, warsztaty) oraz dla lekarzy (zawiera m.in. ofertę kursów i szkoleń dla terapeutów SI).
  • Integracja sensoryczna. Serwis dla rodziców i specjalistów poszukujących informacji o integracji sensorycznej. Strona Zbigniewa Przyrowskiego, pedagoga zajmującego się terapią dzieci w zakresie integracji sensorycznej. Charakterystyka zaburzeń, narzędzia diagnostyczne, kwestionariusze, standardy diagnozy i terapii, oferta szkoleń z zakresu terapii integracji sensorycznej.


Artykuły

  • Trudności w uczeniu się a zaburzenia integracji sensorycznej / Renata Borowiecka. Podstawy teoretyczne procesów integracji sensorycznej. Etapy rozwoju integracji sensorycznej. Zaburzenia integracji sensorycznej, Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na proces uczenia się. Jak pedagog – terapeuta może wspomóc proces terapii dziecka z zaburzeniami SI? Artykuł zawiera również przykłady ćwiczeń stosowanych w terapii dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
  • Zaburzenia Integracji Sensorycznej, czy ADHD? / Zbigniew Przyrowski. Dotyczy problemów diagnozy dzieci hiperaktywnych. Autor zwraca uwagę na częste współwystępowanie obu syndromów ADHD i Zaburzeń Integracji Sensorycznej i zbyt pochopne diagnozowanie zespołu ADHD u dzieci które maja głównie typowe objawy Zaburzeń Integracji Sensorycznej, charakteryzujące się silnym poszukiwaniem wrażeń płynących z ruchu. By osiągnąć sukces w terapii należy dokładnie zróżnicować te grupy dzieci.



Dostępność sprawdzono: 28 grudnia 2017 r.