Coaching: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 11: Linia 11:
 
'''Baza bibliograficzna Edukacja'''
 
'''Baza bibliograficzna Edukacja'''
  
*[https://aleph.dbp.dolnyslask.pl/F?func=find-b&find_code=WTI&request=coaching%3F&adjacent=N&local_base=DBP03&x=0&y=0&filter_code_2=WYR&filter_request_2=&filter_code_3=WYR&filter_request_3= Coaching ] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.''
+
*[https://aleph.dbp.dolnyslask.pl/F?func=find-b&find_code=WTI&request=coaching%3F&adjacent=N&local_base=DBP03&x=0&y=0&filter_code_2=WYR&filter_request_2=&filter_code_3=WYR&filter_request_3= Coaching] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.''
  
  
 
'''Multimedia'''
 
'''Multimedia'''
  
*[https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiU0f2Ou47pAhVC0aYKHRYmCv0QFjAIegQICRAB&url=https%3A%2F%2Fslideplayer.pl%2Fslide%2F9268690%2F&usg=AOvVaw03kVrCKHjsbnSbjkjG8v-l Narzędzia coachingowe w pracy nauczyciela] ''Prezentacja omawiająca zagadnienia: co to jest coaching, cechy procesu, cechy coacha, sposoby prowadzenia rozmowy, techniki, aktywne słuchanie, korzyści wykorzystywania coachingu dla ucznia i nauczyciela. ''
+
*[https://slideplayer.pl/slide/9268690/ Narzędzia coachingowe w pracy nauczyciela] ''Prezentacja omawiająca zagadnienia: co to jest coaching, cechy procesu, cechy coacha, sposoby prowadzenia rozmowy, techniki, aktywne słuchanie, korzyści wykorzystywania coachingu dla ucznia i nauczyciela.''
  
  
 
'''Książki'''
 
'''Książki'''
  
*[https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiU0f2Ou47pAhVC0aYKHRYmCv0QFjAAegQIAhAB&url=http%3A%2F%2Fwww.publikacje.edu.pl%2Fpdf%2F13032.pdf&usg=AOvVaw02pHazHSJ3KPdJeP7WAfNG Elementy coachingu w pracy nauczyciela : przewodnik dla szkół] ''W publikacji omówiono następujące zagadnienia: co to jest coaching, inteligencja emocjonalna, model osobowości człowieka, pamięć, proces coachingu, kompetencje i umiejętności coacha, zarządzanie zespołem. ''
+
*[https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiU0f2Ou47pAhVC0aYKHRYmCv0QFjAAegQIAhAB&url=http%3A%2F%2Fwww.publikacje.edu.pl%2Fpdf%2F13032.pdf&usg=AOvVaw02pHazHSJ3KPdJeP7WAfNG Elementy coachingu w pracy nauczyciela : przewodnik dla szkół] ''W publikacji omówiono następujące zagadnienia: co to jest coaching, inteligencja emocjonalna, model osobowości człowieka, pamięć, proces coachingu, kompetencje i umiejętności coacha, zarządzanie zespołem.''
 +
*[https://pdf.helion.pl/coaczz/coaczz.pdf  Coaching : złote zasady / Maciej Bennewicz] ''W publikacji wyjaśniono czym jest coaching i jakie są jego rodzaje. Podano wskazówki wyboru coacha i metody pracy.''
  
  
 
'''Artykuły'''
 
'''Artykuły'''
  
*[https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&ved=2ahUKEwiE0P21uI7pAhXLwMQBHaeRDkg4ChAWMAF6BAgDEAE&url=https%3A%2F%2Fwww.ore.edu.pl%2Fwp-content%2Fplugins%2Fdownload-attachments%2Fincludes%2Fdownload.php%3Fid%3D6422&usg=AOvVaw1VbI5yeGm8Vx3eL7WQWD-B Coaching w pracy z zespołami nauczycielskim / Agnieszka Grzymkowska ] ''Artykuł ma na celu wyjaśnienie istoty coachingu na podstawie dwóch wybranych modeli (Model Kolba, Model GROW), w oparciu o które może zostać poprowadzona sesja coachingowa. Zamieszczono także propozycje praktycznego wykorzystania zaprezentowanych metod coachingowych do pracy z zespołami nauczycielskimi w szkole. ''
+
*[https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&ved=2ahUKEwiE0P21uI7pAhXLwMQBHaeRDkg4ChAWMAF6BAgDEAE&url=https%3A%2F%2Fwww.ore.edu.pl%2Fwp-content%2Fplugins%2Fdownload-attachments%2Fincludes%2Fdownload.php%3Fid%3D6422&usg=AOvVaw1VbI5yeGm8Vx3eL7WQWD-B Coaching w pracy z zespołami nauczycielskim / Agnieszka Grzymkowska] ''Artykuł ma na celu wyjaśnienie istoty coachingu na podstawie dwóch wybranych modeli (Model Kolba, Model GROW), w oparciu o które może zostać poprowadzona sesja coachingowa. Zamieszczono także propozycje praktycznego wykorzystania zaprezentowanych metod coachingowych do pracy z zespołami nauczycielskimi w szkole.''
  
*[http://edukacjananowo.pl/coaching-w-szkole/ Coaching w szkole / Tomasz Tokarz] ''Poruszenie problematyki dotyczącej coachingu w szkole, wymogów realizacji coachingowego podejścia przez nauczyciela, wątpliwości dotyczących wprowadzania coachingu do szkól oraz  wykorzystywanych technik coachingu. ''
+
*[http://edukacjananowo.pl/coaching-w-szkole/ Coaching w szkole / Tomasz Tokarz] ''W artykule poruszono problematykę dotyczącą coachingu w szkole, wymogów realizacji coachingowego podejścia przez nauczyciela, wątpliwości dotyczących wprowadzania coachingu do szkól oraz  wykorzystywanych technik coachingu.''
  
*[https://www.wychowawcazklasa.pl/doskonalenie-zawodowe/wykorzystanie-coachingu-w-pracy-nauczyciela-557.html Wykorzystanie coachingu w pracy nauczyciela / Aleksandra Skwara] ''Wykorzystanie coachingu w podnoszeniu kompetencji zawodowych nauczycieli. ''
+
*[https://epedagogika.pl/awans-i-doskonalenie-zawodowe-nauczycieli/wykorzystanie-coachingu-w-pracy-nauczyciela-4130.html Wykorzystanie coachingu w pracy nauczyciela / Aleksandra Skwara] ''Wykorzystanie coachingu w podnoszeniu kompetencji zawodowych nauczycieli.''
| stopka= 25 marca 2020 r.
+
 
 +
*[https://przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/archive/article/247/coaching---mozliwosc-wykorzystania-w-edukacji/article.pdf Coaching – możliwość wykorzystania w edukacji / Łukasz Brzeziźski] ''Artykuł dotyczy wykorzystania metody coachingu przez nauczycieli w pracy z uczniami.''
 +
| stopka= 16 września 2022 r.
 
}}
 
}}

Wersja z 09:19, 16 wrz 2022


Definicje

  • Coaching - definicja zagadnienia, pochodząca z zasobów Wolnej encyklopedii Wikipedia.


Baza bibliograficzna Edukacja

  • Coaching wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Multimedia

  • Narzędzia coachingowe w pracy nauczyciela Prezentacja omawiająca zagadnienia: co to jest coaching, cechy procesu, cechy coacha, sposoby prowadzenia rozmowy, techniki, aktywne słuchanie, korzyści wykorzystywania coachingu dla ucznia i nauczyciela.


Książki


Artykuły

  • Coaching w pracy z zespołami nauczycielskim / Agnieszka Grzymkowska Artykuł ma na celu wyjaśnienie istoty coachingu na podstawie dwóch wybranych modeli (Model Kolba, Model GROW), w oparciu o które może zostać poprowadzona sesja coachingowa. Zamieszczono także propozycje praktycznego wykorzystania zaprezentowanych metod coachingowych do pracy z zespołami nauczycielskimi w szkole.
  • Coaching w szkole / Tomasz Tokarz W artykule poruszono problematykę dotyczącą coachingu w szkole, wymogów realizacji coachingowego podejścia przez nauczyciela, wątpliwości dotyczących wprowadzania coachingu do szkól oraz wykorzystywanych technik coachingu.



Dostępność sprawdzono: 16 września 2022 r.