Edukacja dwujęzyczna
Wersja z dnia 19:55, 29 kwi 2020 autorstwa A.zakrzewska (dyskusja | edycje)
Definicje
- Edukacja dwujęzyczna - definicja zagadnienia, pochodząca z zasobów Wolnej encyklopedii Wikipedia.
Portale, serwisy
- Edukacja Dwujęzyczna w Polsce Porady edukacyjno-dydaktyczne dotyczące edukacji dwujęzycznej.
- ORE - Nauczanie dwujęzyczneStrona Ośrodka Rozwoju Edukacji, na której zamieszczone są następujące publikacje (do pobrania): Scenariusze lekcji dwujęzycznych. Biologia, chemia, geografia / Wczesne nauczanie języka obcego nowożytnego. Przykładowy program kursu kwalifikacyjnego dla nauczycieli przedszkoli I klas I–III szkół podstawowych / Edukacja dwujęzyczna w polskich szkołach. Raport ewaluacyjny / Elektroniczny przewodnik o zakładaniu oddziałów dwujęzycznych / CLIL w polskich szkołach. Od teorii do praktyki / Nauczanie dwujęzyczne w Polsce i w Europie / Opis kompetencji zawodowych nauczycieli przedmiotów niejęzykowych i języka obcego w sekcjach dwujęzycznych / Jak wspierać szkoły realizujące edukację dwujęzyczną. D. Giżyńska, R. Martynów.
Baza bibliograficzna EDUKACJA
- Edukacja dwujęzyczna wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.
Multimedia
- Prezentacja Edukacja dwujęzyczna dzieci głuchych w Polsce w polskim języku migowym.
Książki
- Edukacja dwujęzyczna w polskich szkołach : raport ewaluacyjny / Mirosław Pawlak W publikacji omówiono: regulacje prawne, analizę danych (Szkoły podstawowe, Gimnazja, Szkoły ponadgimnazjalne), wnioski z analizy danych oraz propozycje rozwiązań prawnych, organizacyjnych i systemowych.
Artykuły
- Czym jest dwujęzyczność? / Agnieszka Michalak-Korotkiewicz Ogólne omówienie aspektów związanych z terminem dwujęzyczności.
- Pięć głównych mitów na temat dwujęzyczności / Grzegorz Śpiewak Artykuł, w którym autor identyfikuje i obala pięć powszechnie pokutujących – i jego zdaniem szkodliwych – przekonań, dotyczących pożądanych i możliwych do osiągnięcia celów edukacji językowej uczniów w różnym wieku, od najmłodszych do najstarszych.
- Edukacja dwujęzyczna i konstruowanie tożsamości etnicznej (na przykładzie mniejszości tubylczych w obszarach Arktyki) / Tomasz Gmerek Artykuł dotyczy kwestii relacji między edukacją a procesami rozwoju tożsamości etnicznej w Arktyce. Szczególny nacisk położono na rekonstrukcję praktyk edukacyjnych i politykę językową, która jest realizowana w stosunku do rdzennej mniejszości w krajach pochodzenia romskiego. Podjęto próbę zbadania związku między polityką językową, szkolnictwem i rozwojem tożsamości etnicznej tubylczych mniejszości na Dalekiej Północy.
Dostępność sprawdzono: 19 marca 2020 r.