Dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi
Wersja z dnia 12:07, 15 lut 2018 autorstwa Dbp (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "Kategoria:PEDAGOGIKA LECZNICZA {{Hasla | tytuł= | treść= '' '''Multimedia''' *[http://www.rfpn.org/uploads/old_img/63/lek_med_teresa_kleist.pptx Rola neurologa d...")
Multimedia
- Rola neurologa dziecięcego w opiece nad dzieckiem z niepełnosprawnością sprzężoną / Teresa Kleist. Geneza niepełnosprawności sprzężonej, wady ośrodkowego układu nerwowego, diagnostyka, padaczka, szczepienia ochronne.
Książka
Artykuły
- Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną w kontekście historycznym i stan aktualny / Marzenna Zaorska. Koncepcje interpretacji niepełnosprawności wielozakresowej, rehabilitacja głuchoniewidomych – ujęcie historyczne i współczesne, wsparcie społeczne.
- Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych u małego dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością / Lidia Łukasiewicz. Pojęcie i przyczyny głębokiej wielorakiej niepełnosprawności, propozycje terapii logopedycznej, wykorzystanie komunikacji pozawerbalnej.
- Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką / Wioletta Górna. Cele kinezjologii edukacyjnej, propozycje ćwiczeń, scenariusze zajęć: „Jesteśmy w lesie”, „Jesienne kołysanki”.
- Dzieci niesłyszące niepełnosprawne intelektualne / Ewa Dragan. Czynniki wywołujące niepełnosprawność sprzężoną, specyficzne zaburzenia występujące u dzieci niesłyszących niepełnosprawnych intelektualnie.
- Wieloprofilowa rehabilitacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną. Metody terapeutyczne usprawniania psychoruchowego w niepełnosprawności sprzężonej.
- Metody wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną / Aneta Rogacka. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – charakterystyka, opis ćwiczeń.
- Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami - rehabilitacja osób ze sprzężonymi upośledzeniami. Komunikacja z dzieckiem ze sprzężoną niepełnosprawnością, terapia ruchowa, nauka kontaktu społecznego i nabywanie umiejętności życia codziennego.
- Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami - instytucje i organizacje wspomagające proces rehabilitacji osób ze sprzężonymi upośledzeniami. Programy wczesnej interwencji dla rodziców, edukacja dziecka niepełnosprawnego wielorako.
- Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością / Lidia Czerwińska. Relacja z badań przeprowadzonych przez autorkę.
- Terapeutyczne refleksje wokół stymulacji czuciowej dziecka z wieloraką niepełnosprawnością / Elżbieta Włodek. Stymulacja zmysłowa, głównie dotyku.
- Metoda Dobrego Startu szansą na edukację dzieci z wieloraką niepełnosprawnością / Marta Chojnowska. Wprowadzenie teoretyczne, relacja z badań skuteczności metody.
- Pedagogiczne uwarunkowania specjalnej edukacji i terapii osób z niepełnosprawnością sprzężoną / Marzenna Zaorska. Istota niepełnosprawności sprzężonej, rozwojowa i wczesna niepełnosprawność, różnice w edukacji i rehabilitacji w zależności od rodzaju niepełnosprawności.
- Terapeutyczne refleksje wokół stymulacji czuciowej dziecka z wieloraką niepełnosprawnością / Elżbieta Włodek. Oparcie pracy terapeutycznej z dzieckiem na zmysłach bliskich (m.in. dotyk), stymulacja czuciowa, zaburzenia zmysłu dotyku.
Dostępność sprawdzono: 29 grudnia 2017 r.