Pedagogika alternatywna - zagadnienia ogólne

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


Portale, serwisy, fora
  • Centrum Nauczania Domowego Strona Centrum Nauczania Domowego powstało z inicjatywy rodziców i dzieci zaangażowanych w edukację domową. Stanowi ona profesjonalne, internetowe centrum kształcenia i wychowania dzieci uczących się w trybie nauczania domowego.
  • Centrum Montessori Strona Centrum Montessori, które na teranie miasta Wrocławia prowadzi dwie placówki przedszkolne działające w oparciu o koncepcję pedagogiczną dr Marii Montessori.
  • Polskie Stowarzyszenie Montessori Strona stowarzyszenia, którego celem jest rozwój pracy pedagogicznej zgodnej z teorią Marii Montessori, pogłębianie znajomości jej koncepcji pedagogicznej, kształcenie i doskonalenie nauczycieli i wychowawców montessoriańskich, wspieranie organizacji szkół i placówek typu Montessori.
  • Serwis Świat Montessori / Stowarzyszenia Oświatowe Montessori Serwis poświęcony pedagogice Marii Montessori oraz jej praktycznemu zastosowaniu w wychowaniu i wczesnej edukacji dzieci i młodzieży (stowarzyszenie prowadzi Przedszkole i Szkołę działające wg. zasad Montessori na terenie Warszawy). Najważniejsze działy serwisu to: pedagogika Montessori, edukacja muzyczna Montessori, wychowanie religijne, pedagogika specjalna Montessori, kursy pedagogiki Montessori, pomoce dydaktyczne, Montessori w Polsce, Montessori na świecie.


Artykuły

  • Najczęściej zadawane pytania dotyczące edukacji domowej / Oprac. Dorota Konowrocka Pytania i odpowiedzi jakie zadają rodzice na temat edukacji domowej : w jaki sposób szkoła, pod opieką której są dzieci edukowane domowo, sprawdza ich postępy w nauce ? Jak wyglądają kontakty z rówieśnikami dzieci edukowanych domowo ? W jaki sposób rodzice w praktyce uczą swoje dzieci ? Czy dzieci zgadzają się na to, by spędzać z rodzicami sześć godzin dziennie nad nauką ? Czy rodzice organizują testy, sprawdziany, zadają dzieciom wypracowania ?


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 06 grudnia 2018 r.