Kompetencje nauczyciela

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism

  • Kompetencje nauczycieli wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Multimedia


Książki

  • Kompetencje profilaktyczne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej / Sławomir Śliwa Publikacja "Kompetencje profilaktyczne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej" przeznaczona jest dla teoretyków i praktyków, którzy interesują się działaniami z zakresu profilaktyki. Książka składa się ze wstępu, trzech rozdziałów, wniosków praktycznych, a w aneksie dołączone są narzędzia badawcze, za pomocą których były robione badania. W rozdziale pierwszym opisane są kompetencje zawodowe, jakie powinni posiadać nauczyciele, z uwzględnieniem w szczególności kompetencji nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział drugi traktuje o metodologii badań. Kolejny opisuje m. in. wyniki badań przeprowadzonych wśród nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej za pomocą narzędzia Z.B. Gasia – Charakterystyka Funkcjonowania Profesjonalnego. Podrozdziały przedstawiają także analizę danych zebranych za pomocą tego samego narzędzia, a odnoszą się do umiejętności i doświadczenia kadry pedagogicznej z zakresu profilaktyki.


Artykuły

  • Reprezentacje kompetencji nauczycieli w indywidualnych doświadczeniach edukacyjnych kandydatów na nauczycieli / Anna Kwatera Analiza pisemnych wypowiedzi studentek i studentów kierunk ów nauczycielskich na temat istotnych kompetencji ich własnych nauczycieli na wcześniejszych etapach kształcenia oraz ich deficytów, przejawianych w postaci konkretnych zachowań obserwowanych, doświadczanych, docenianych lub kwestionowanych. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na główne pytanie badawcze, dotyczące jakości znaczeń nadawanych poszczególnym kompetencjom nauczycieli lub ich deficytom, w kontekście kształtowania się profesjonalizmu zawodowego.
  • Projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych jako kluczowe kompetencje nauczyciela / Wojciech Walat Autor (Uniwersytet Rzeszowski, Instytut Techniki) publikacji stwierdza, że jedną z kluczowych kompetencji nauczyciela jest projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych (HPD). Omawia składowe komponenty procedury projektowania opracowania hipermedialnego programu dydaktycznego: określenie ogólnych celów dydaktycznych, analizę dydaktyczną, charakterystykę psychofizyczną uczniów (odbiorców HPD), opracowanie narzędzi kontroli wstępnej, strategii nauczania, właściwe projektowanie i wykonanie opracowania dydaktycznego (HPD). Procedurę kończy przygotowanie narzędzi pomiaru kontroli bieżącej oraz kontroli zbierającej.


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 30 listopada 2022 r.