Kompetencje nauczyciela

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism

Kompetencje nauczycieli wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.

Multimedia

Artykuły

  • Reprezentacje kompetencji nauczycieli w indywidualnych doświadczeniach edukacyjnych kandydatów na nauczycieli / Anna Kwatera Analiza pisemnych wypowiedzi studentek i studentów kierunków nauczycielskich na temat istotnych kompetencji ich własnych nauczycieli na wcześniejszych etapach kształcenia oraz ich deficytów, przejawianych w postaci konkretnych zachowań obserwowanych, doświadczanych, docenianych lub kwestionowanych. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na główne pytanie badawcze, dotyczące jakości znaczeń nadawanych poszczególnym kompetencjom nauczycieli lub ich deficytom, w kontekście kształtowania się profesjonalizmu zawodowego.
  • Projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych jako kluczowe kompetencje nauczyciela / Wojciech Walat Autor (Uniwersytet Rzeszowski, Instytut Techniki) publikacji stwierdza, że jedną z kluczowych kompetencji nauczyciela jest projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych (HPD). Omawia składowe komponenty procedury projektowania opracowania hipermedialnego programu dydaktycznego: określenie ogólnych celów dydaktycznych, analizę dydaktyczną, charakterystykę psychofizyczną uczniów (odbiorców HPD), opracowanie narzędzi kontroli wstępnej, strategii nauczania, właściwe projektowanie i wykonanie opracowania dydaktycznego (HPD). Procedurę kończy przygotowanie narzędzi pomiaru kontroli bieżącej oraz kontroli zbierającej.


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 30 listopada 2022 r.