Osobowość nauczyciela: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 21: Linia 21:
  
 
'''Artykuły'''  
 
'''Artykuły'''  
 +
 +
*[https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/20738/Strony%20od%20pz-zn6-drukarnia-6.pdf?sequence=1 Nauczyciel-wychowawca klas młodszych / Katarzyna Szymczak]  ''W treści przedstawiono osobowość i rolę nauczyciela w ujęciu teoretycznym. Rozważania dotyczą także istoty nauczania i osoby nauczyciela w świetle różnych koncepcji pedagogicznych, tj. behawioryzmu, koncepcji humanistycznej i konstruktywizmu. Ponadto przedstawiono funkcje, wymiary i style pracy pedagogicznej wychowawcy nauczania początkowego.''
  
 
*[http://www.mwse.edu.pl/wp-content/uploads/2018/06/93-101_Nowak_Preferowane-cechy-osobowosci-nauczyciela.pdf Preferowane cechy osobowości nauczyciela edukacji przedszkolnej / Joanna Nowak]  ''W części artykułu opisano postać współczesnego wychowawcy pracującego w szkole podstawowej. Zaprezentowano ideał nauczyciela, który powinien pracować z dziećmi w wieku przedszkolnym. Zwrócono uwagę na jego życzliwość do dzieci, pomysłowość, kreatywność, cierpliwość, pasję do wykonywanego zawodu oraz przyjazne nastawienie do rodziców swych podopiecznych.''
 
*[http://www.mwse.edu.pl/wp-content/uploads/2018/06/93-101_Nowak_Preferowane-cechy-osobowosci-nauczyciela.pdf Preferowane cechy osobowości nauczyciela edukacji przedszkolnej / Joanna Nowak]  ''W części artykułu opisano postać współczesnego wychowawcy pracującego w szkole podstawowej. Zaprezentowano ideał nauczyciela, który powinien pracować z dziećmi w wieku przedszkolnym. Zwrócono uwagę na jego życzliwość do dzieci, pomysłowość, kreatywność, cierpliwość, pasję do wykonywanego zawodu oraz przyjazne nastawienie do rodziców swych podopiecznych.''

Wersja z 08:40, 26 sie 2022


EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism
  • Nauczyciele - osobowość wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Multimedia


Książki


Artykuły

  • Nauczyciel-wychowawca klas młodszych / Katarzyna Szymczak W treści przedstawiono osobowość i rolę nauczyciela w ujęciu teoretycznym. Rozważania dotyczą także istoty nauczania i osoby nauczyciela w świetle różnych koncepcji pedagogicznych, tj. behawioryzmu, koncepcji humanistycznej i konstruktywizmu. Ponadto przedstawiono funkcje, wymiary i style pracy pedagogicznej wychowawcy nauczania początkowego.
  • Preferowane cechy osobowości nauczyciela edukacji przedszkolnej / Joanna Nowak W części artykułu opisano postać współczesnego wychowawcy pracującego w szkole podstawowej. Zaprezentowano ideał nauczyciela, który powinien pracować z dziećmi w wieku przedszkolnym. Zwrócono uwagę na jego życzliwość do dzieci, pomysłowość, kreatywność, cierpliwość, pasję do wykonywanego zawodu oraz przyjazne nastawienie do rodziców swych podopiecznych.
  • Model współczesnego nauczyciela / Maria Kujawska Rozważania dotyczące modelu nauczyciela na podstawie przesłanek teoretycznych na podstawie literatury ogólnopedagogicznej oraz wyniki badań sondażowych na ten temat przeprowadzonych wśród nauczycieli i studentów historii.
  • Osobowość nauczyciela / Sylwia Seul Omówienie i podsumowanie badań autorki dotyczących wpływu cech charakteru nauczyciela na emocjonalny klimat w klasie i stosunek uczniów do nauczyciela.
  • Osobowość nauczyciela wychowawcy / Joanna Hołodiuk Omówienie najważniejszych według autorki cech, jakimi powinien odznaczać się idealny nauczyciel wychowawca, na podstawie właściwości osobowościowych w sferze społecznej, emocjonalnej, etycznej i poznawczej.
  • Cechy dobrego nauczyciela Wykaz cech dobrego nauczyciela na podstawie literatury pedeutologicznej oraz badań psychologów i pedagogów.
  • Osobowość i zadania nauczyciela / Edyta Nowak Etyczny aspekt osobowości nauczyciela uczestniczącego w wychowaniu małego dziecka według zasad pedagogiki Marii Montessori. Określenie zadań nauczyciela, wychowawcy i opiekuna w dążeniu do nieskrępowanego rozwoju dziecka.
  • Osobowość nauczyciela wychowania fizycznego / Łącki Tomasz Artykuł zawiera omówienie pojęcia osobowości, koncepcji osobowości nauczyciela-wychowawcy oraz wychowawczego wpływu osobowości nauczyciela; style oddziaływania wychowawczego nauczyciela wychowania fizycznego oraz cechy charakteryzujące nauczycieli reprezentujących różne style oddziaływań wychowawczych; interpersonalną teorię osobowości nauczyciela wychowania fizycznego.


Zestawienia bibliograficzne

  • Osobowość nauczyciela / Oprac. Małgorzata Łomnicka Zestawienie bibliograficzne prezentuje wybór literatury za lata 2000 – 2014, dostępnej w zbiorach zawartości katalogów elektronicznych Biblioteki Narodowej i innych bibliotek zgrupowanych w KARO, a także baz danych sieci PBW w Opolu.



Dostępność sprawdzono: 26 sierpnia 2022 r.