Osobowość nauczyciela: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 43: Linia 43:
 
*[http://journals.pan.pl/Content/102087/PDF/Gołek.pdf?handler=pdf Pożądane cechy osobowości współczesnego nauczyciela akademickiego / Bartłomiej Gołek] ''Rozważania na temat systemu postaw i wartości u nauczycieli akademickich, które formułują ich rolę we współczesnym społeczeństwie, adekwatnie do zachodzących przemian społecznych, reform szkolnictwa wyższego i związanych z tym aksjologicznych wyzwań.''
 
*[http://journals.pan.pl/Content/102087/PDF/Gołek.pdf?handler=pdf Pożądane cechy osobowości współczesnego nauczyciela akademickiego / Bartłomiej Gołek] ''Rozważania na temat systemu postaw i wartości u nauczycieli akademickich, które formułują ich rolę we współczesnym społeczeństwie, adekwatnie do zachodzących przemian społecznych, reform szkolnictwa wyższego i związanych z tym aksjologicznych wyzwań.''
  
*[http://jows.pl/artykuly/osobowosc-nauczyciela-wplyw-wychowawczy-ujecie-teoretyczne Osobowość nauczyciela a wpływ wychowawczy - ujęcie teoretyczne / Krystyna Mihułka] ''Rozważania na temat istoty osobowości nauczyciela w procesie wychowawczo-dydaktycznym oraz jej wpływu na rozwój osobowościowy i intelektualny uczniów. Opracowanie ma charakter teoretyczny i skupiono się w nim na wybranych klasycznych i współczesnych koncepcjach polskich uczonych, przede wszystkim pedagogów i psychologów.''
+
*[https://jows.pl/artykuly/osobowosc-nauczyciela-a-wplyw-wychowawczy-ujecie-teoretyczne Osobowość nauczyciela a wpływ wychowawczy - ujęcie teoretyczne / Krystyna Mihułka] ''Rozważania na temat istoty osobowości nauczyciela w procesie wychowawczo-dydaktycznym oraz jej wpływu na rozwój osobowościowy i intelektualny uczniów. Opracowanie ma charakter teoretyczny i skupiono się w nim na wybranych klasycznych i współczesnych koncepcjach polskich uczonych, przede wszystkim pedagogów i psychologów.''
  
 
*[http://edukacjaidialog.pl/archiwum/2005,103/marzec,207/osobowosc_nauczyciela_wychowawcy,1741.html Osobowość nauczyciela wychowawcy / Joanna Hołodiuk] ''Omówienie najważniejszych według autorki cech, jakimi powinien odznaczać się idealny nauczyciel wychowawca, na podstawie właściwości osobowościowych w sferze społecznej, emocjonalnej, etycznej i poznawczej.''
 
*[http://edukacjaidialog.pl/archiwum/2005,103/marzec,207/osobowosc_nauczyciela_wychowawcy,1741.html Osobowość nauczyciela wychowawcy / Joanna Hołodiuk] ''Omówienie najważniejszych według autorki cech, jakimi powinien odznaczać się idealny nauczyciel wychowawca, na podstawie właściwości osobowościowych w sferze społecznej, emocjonalnej, etycznej i poznawczej.''
Linia 119: Linia 119:
  
  
| stopka= 22 sierpnia 2021 r.
+
| stopka= 09 listopada 2021 r.
 
}}
 
}}

Wersja z 15:14, 9 lis 2021


EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism
  • Nauczyciele - osobowość wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Multimedia


Książki


Artykuły


  • Model współczesnego nauczyciela / Maria Kujawska Rozważania dotyczące modelu nauczyciela na podstawie przesłanek teoretycznych na podstawie literatury ogólnopedagogicznej oraz wyniki badań sondażowych na ten temat przeprowadzonych wśród nauczycieli i studentów historii.
  • Osobowość nauczyciela / Sylwia Seul Omówienie i podsumowanie badań autorki dotyczących wpływu cech charakteru nauczyciela na emocjonalny klimat w klasie i stosunek uczniów do nauczyciela.
  • Osobowość nauczyciela wychowawcy / Joanna Hołodiuk Omówienie najważniejszych według autorki cech, jakimi powinien odznaczać się idealny nauczyciel wychowawca, na podstawie właściwości osobowościowych w sferze społecznej, emocjonalnej, etycznej i poznawczej.
  • Cechy dobrego nauczyciela Wykaz cech dobrego nauczyciela na podstawie literatury pedeutologicznej oraz badań psychologów i pedagogów.
  • Osobowość i zadania nauczyciela / Edyta Nowak Etyczny aspekt osobowości nauczyciela uczestniczącego w wychowaniu małego dziecka według zasad pedagogiki Marii Montessori. Określenie zadań nauczyciela, wychowawcy i opiekuna w dążeniu do nieskrępowanego rozwoju dziecka.
  • Osobowość nauczyciela wychowania fizycznego / Łącki Tomasz Artykuł zawiera omówienie pojęcia osobowości, koncepcji osobowości nauczyciela-wychowawcy oraz wychowawczego wpływu osobowości nauczyciela; style oddziaływania wychowawczego nauczyciela wychowania fizycznego oraz cechy charakteryzujące nauczycieli reprezentujących różne style oddziaływań wychowawczych; interpersonalną teorię osobowości nauczyciela wychowania fizycznego.


Zestawienia bibliograficzne

  • Osobowość nauczyciela / Oprac. Małgorzata Łomnicka Zestawienie bibliograficzne prezentuje wybór literatury za lata 2000 – 2014, dostępnej w zbiorach zawartości katalogów elektronicznych Biblioteki Narodowej i innych bibliotek zgrupowanych w KARO, a także baz danych sieci PBW w Opolu.



Dostępność sprawdzono: 09 listopada 2021 r.