Metoda Snoezelen: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 26: | Linia 26: | ||
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-6288-scenariusz-zajec-prowadzonych-w-sali-doswiadczania.php '''Scenariusz zajęć prowadzonych w Sali Doświadczania Świata z dzieckiem z głębszą niepełnosprawnością intelektualną / Edyta Leńczowska, Joanna Łacna'''] ''Scenariusz zajęć kształtujących umiejętności komunikacyjne, koncentrowanie uwagi na dostarczanych bodźcach wzrokowych, słuchowych, dotykowych i węchowych, doskonalących sprawności manualne, a także usprawniających motorykę dużą.'' | *[http://www.edukacja.edux.pl/p-6288-scenariusz-zajec-prowadzonych-w-sali-doswiadczania.php '''Scenariusz zajęć prowadzonych w Sali Doświadczania Świata z dzieckiem z głębszą niepełnosprawnością intelektualną / Edyta Leńczowska, Joanna Łacna'''] ''Scenariusz zajęć kształtujących umiejętności komunikacyjne, koncentrowanie uwagi na dostarczanych bodźcach wzrokowych, słuchowych, dotykowych i węchowych, doskonalących sprawności manualne, a także usprawniających motorykę dużą.'' | ||
+ | |||
+ | *[http://www.sosw.bialystok.pl/konferencje/2014-11-06;Oddzia%B3ywania%20terapeutyczne%20w%20pracy%20z%20uczniami%20z%20g%B3%EAbsz%B9%20niepe%B3nosprawno%9Cci%B9/zalaczniki/Scenariusz%20zaj%EA%E6%20usprawniajaco-relaksuj%B9cych%206.12.2014.pdf Scenariusz zajęć usprawniająco-relaksujących „Magiczny świat zmysłów” / Joanna Szczepańska-Łopuch, Joanna Aneta Stachurska] ''Scenariusz zajęć rozwijających percepcję zmysłową, wzbogacających wrażenia zmysłowe, rozwijających komunikację werbalną i niewerbalną, doskonalących umiejętności motoryczne i orientację w schemacie ciała, rozwijających wrażliwość muzyczną, kształtujących prawidłowe zachowania i odpowiednie reakcje na bodźce.'' | ||
Wersja z 19:14, 16 gru 2020
Definicje
- Snoezelen - definicja zagadnienia, pochodząca z zasobów Wolnej encyklopedii Wikipedia.
- Doświadczanie świata Definicja, obszar zastosowania, geneza, założenia i cele terapii Snoezelen
Baza bibliograficzna EDUKACJA
- Snoezelen hasło przedmiotowe odsyłające do zgromadzonego na ten temat zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.
Książki
- Metodyka pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych / Agnieszka Jędrzejowska Publikacja omawiające zasady i cele pracy terapeutycznej z dziećmi o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych oraz stymulację psychofizyczną rozwoju dziecka, w tym metodę Snoezelen.
Scenariusze zajęć
- Integracja wrażeń wzrokowo – słuchowo - dotykowych z wykorzystaniem elementów Sali Doświadczania Świata Konspekt zajęć stymulacji polisensorycznej.
- Scenariusz zajęć prowadzonych w Sali Doświadczania Świata z dzieckiem z głębszą niepełnosprawnością intelektualną / Edyta Leńczowska, Joanna Łacna Scenariusz zajęć kształtujących umiejętności komunikacyjne, koncentrowanie uwagi na dostarczanych bodźcach wzrokowych, słuchowych, dotykowych i węchowych, doskonalących sprawności manualne, a także usprawniających motorykę dużą.
- Scenariusz zajęć usprawniająco-relaksujących „Magiczny świat zmysłów” / Joanna Szczepańska-Łopuch, Joanna Aneta Stachurska Scenariusz zajęć rozwijających percepcję zmysłową, wzbogacających wrażenia zmysłowe, rozwijających komunikację werbalną i niewerbalną, doskonalących umiejętności motoryczne i orientację w schemacie ciała, rozwijających wrażliwość muzyczną, kształtujących prawidłowe zachowania i odpowiednie reakcje na bodźce.
Artykuły
- Terapia Snoezelen w pracy z osobami z głębokim upośledzeniem umysłowym Scenariusz zajęć w zespole rewalidacyjno – wychowawczym – Nauka korzystania z oferty Sali Doświadczania Świata.
- Terapia Snoezelen – Sala Doświadczania Świata Przeznaczenie oraz cele realizowane w Sali Doświadczania Świata podczas stymulacji zmysłów.
Dostępność sprawdzono: 16 grudnia 2020 r.