Wewnątrzszkolny system oceniania: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 31: | Linia 31: | ||
'''Artykuły''' | '''Artykuły''' | ||
+ | |||
+ | *[http://www.interklasa.pl/portal/index/strony?mainSP=subjectpages&mainSRV=nauczyciel&methid=4357660&page=subpage&article_id=318487&page_id=14015 Jak budować szkolny system oceniania? / Jan Grzyb.] ''Etapy budowy szkolnego systemu oceniania zawarte w programie Nowa Szkoła.'' | ||
*[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU6206 Ocena szkolna a dydaktyka / Urszula Konsek.] ''Wady oceniania tradycyjnego, wychowawcza rola oceniania, znaczenie treści nauczania w ocenianiu szkolnym.'' | *[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU6206 Ocena szkolna a dydaktyka / Urszula Konsek.] ''Wady oceniania tradycyjnego, wychowawcza rola oceniania, znaczenie treści nauczania w ocenianiu szkolnym.'' |
Wersja z 10:22, 27 sie 2020
Definicje
- Wewnątrzszkolny system ocenianiaDefinicja pojęcia zamieszczona na stronie Wikipedii.
Podstawy prawne
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism
- Ocenianie szkolne wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.
Multimedia
- Dydaktyka przedmiotowa / Ewa Janeczek. Wykład w formie prezentacji omawiający poszczególne rodzaje oceniania szkolnego. Przedstawia ich charakterystykę, założenia i cele.
Książki
- Systemy oceniania w szkole - prawo i praktyka / Kamil Sijko, Andrzej Walczak, Dorota Wiszejko-Wierzbicka Raport z badania na temat stopnia, w jakim szkoły wykorzystują nadaną im przepisami prawa autonomię w zakresie tworzenia własnych systemów oceniania opracowany przez Instytut Badań Edukacyjnych w 2011 r.
Artykuły
- Jak budować szkolny system oceniania? / Jan Grzyb. Etapy budowy szkolnego systemu oceniania zawarte w programie Nowa Szkoła.
- Ocena szkolna a dydaktyka / Urszula Konsek. Wady oceniania tradycyjnego, wychowawcza rola oceniania, znaczenie treści nauczania w ocenianiu szkolnym.
- Ocenianie jako system wspomagający pracę nauczyciela / Joanna Siwińska. Funkcje oceniania wewnątrzszkolnego.
- Referat szkoleniowy poświęcony zagadnieniom oceniania / Dorota Dychtoń, Agnieszka Szymczyk - Wyżychowska. Funkcje wewnątrzszkolnego oceniania, narzędzia służące sprawdzaniu poziomu osiągnięć uczniów.
- Wewnątrzszkolny system oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w Szkole Podstawowej w Alojzowie (aspekt psychologiczny) / Krzysztof Trzak. Psychologiczne i pedagogiczne aspekty oceniania.
- Wewnątrzszkolny system oceniania – ocena tradycyjna czy system punktowy? / Izabela Serwatka. Funkcje oceny, charakterystyka oceniania tradycyjnego i punktowego, propozycje zmian.
Zestawienia bibliograficzne
- Przedmiotowy system oceniania. Zestawienie bibliograficzne w wyborze / oprac. Jolanta Wachnik.
- Szkolny system oceniania. Zestawienie bibliograficzne / oprac. Magdalena Ciecierska.
Dostępność sprawdzono: 27 sierpnia 2020 r.