Cyberprzemoc: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 91: Linia 91:
  
 
*[http://www.dyzurnet.pl/  Dyżurnet.pl]  -''punkt kontaktowy, który przyjmuje zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści w Internecie.''
 
*[http://www.dyzurnet.pl/  Dyżurnet.pl]  -''punkt kontaktowy, który przyjmuje zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści w Internecie.''
 
*[http://dzieckowsieci.fdn.pl/ Dziecko w sieci]  -''program zajmujący się bezpieczeństwem dzieci i młodzieży w Internecie. Diagnozuje skalę i specyfikę zagrożeń dla dzieci w Sieci oraz zajmuje się ich profilaktyką.''
 
  
 
*[http://helpline.org.pl/  Helpline]  -''pomoc dzieciom, młodzieży, rodzicom, profesjonalistom w sytuacjach zagrożenia w Internecie, oraz podczas korzystania z telefonów komórkowych, porady na temat zapobiegania niebezpiecznym sytuacjom i postępowania w sytuacjach wystąpienia zagrożenia.''
 
*[http://helpline.org.pl/  Helpline]  -''pomoc dzieciom, młodzieży, rodzicom, profesjonalistom w sytuacjach zagrożenia w Internecie, oraz podczas korzystania z telefonów komórkowych, porady na temat zapobiegania niebezpiecznym sytuacjom i postępowania w sytuacjach wystąpienia zagrożenia.''

Wersja z 17:36, 10 kwi 2018


Definicje


Podstawy prawne


Multimedia

  • Film - o przemocy w Internecie.


Książki


Artykuły


  • Stalking - cień zła? / Ilona Gołębiewska - przedstawiono zjawisko obsesyjnego prześladowania albo molestowania skierowane bezpośrednio do osoby będącej ofiarą. Przyczyny stalkingu. Relacja sprawca - ofiara. Przeciwdziałanie.
  • Świadkowie cyberbullyingu - między obojętnością a reakcją / Kamila Knol-Michałowska - pierwsza część artykułu stanowi analizę potencjalnej roli świadków cyberbullyingu w powstrzymywaniu aktów agresji poprzez udzielanie wsparcia ofiarom, dyscyplinowanie sprawców czy swoistą bierność. Druga część artykułu poświęcona jest prezentacji wyników badań wybranych autorów uwzględniających obecność świadków cyberbullyingu.


Portale, serwisy, fora

  • Dyżurnet.pl -punkt kontaktowy, który przyjmuje zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści w Internecie.
  • Helpline -pomoc dzieciom, młodzieży, rodzicom, profesjonalistom w sytuacjach zagrożenia w Internecie, oraz podczas korzystania z telefonów komórkowych, porady na temat zapobiegania niebezpiecznym sytuacjom i postępowania w sytuacjach wystąpienia zagrożenia.
  • S@ferinternet.pl -priorytetem programu "Safer Internet" na lata 2009-2013 jest zwalczanie cyberprzemocy i uwodzenia dzieci w Internecie.


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 17 października 2017 r.