Przedsiębiorczość: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 17: | Linia 17: | ||
*[http://czytelnia.frse.org.pl/media/Ksztaltowanie_online.pdf Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych / Tomasz Rachwał ] ''Publikacja omawiająca następujące zagadnienia: przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa, kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych w edukacji, doświadczenia międzynarodowe w zakresie kształtowania kompetencji przedsiębiorczych. '' | *[http://czytelnia.frse.org.pl/media/Ksztaltowanie_online.pdf Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych / Tomasz Rachwał ] ''Publikacja omawiająca następujące zagadnienia: przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa, kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych w edukacji, doświadczenia międzynarodowe w zakresie kształtowania kompetencji przedsiębiorczych. '' | ||
+ | |||
+ | *[https://eurydice.org.pl/wp-content/uploads/2017/01/PL_Entrepreneurship-Education.pdf Nauczanie przedsiębiorczości w szkołach w Europie] ''Publikacja omawiająca następujące zagadnienia: definicje i kontekst nauczania przedsiębiorczości, strategie i programy finansowania, szkolne programy nauczania, kształcenie i formy wsparcia dla nauczycieli, miejsce nauczania przedsiębiorczości w czterech kluczowych obszarach. '' | ||
Wersja z 17:24, 30 kwi 2020
Programy, podręczniki
- Podstawy przedsiębiorczości : program nauczania dla szkół ponadpodstawowych (liceum i technikum) Charakterystyka programu, cele kształcenia i wychowania, treści kształcenia zgodne z podstawą programową, formy i metody pracy, sposoby oceniania, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ewaluacja programu nauczania.
- Podstawy przedsiębiorczości : program nauczania dla szkoły branżowej I stopnia Cele kształcenia i wychowania, treści kształcenia zgodne z podstawą programową, formy i metody pracy, sposoby oceniania, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ewaluacja programu nauczania.
Scenariusze zajęć, konspekty
- Kim jest osoba przedsiębiorcza? Pomysł na lekcję zdalną. Uczniowie i uczennice definiują cechy osób przedsiębiorczych i zastanawiają się, czym wyróżnia się postawa przedsiębiorcza. Poziom edukacyjny: szkoła ponadpodstawowa.
- Czym jest piramida finansowa? Pomysł na lekcję zdalną. Uczniowie i uczennice zdobywają informacje o tym, w jaki sposób działają piramidy finansowe i tworzą projekt kampanii informacyjnej na jej temat. Poziom edukacyjny: szkoła ponadpodstawowa.
Książki
- Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych / Tomasz Rachwał Publikacja omawiająca następujące zagadnienia: przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa, kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych w edukacji, doświadczenia międzynarodowe w zakresie kształtowania kompetencji przedsiębiorczych.
- Nauczanie przedsiębiorczości w szkołach w Europie Publikacja omawiająca następujące zagadnienia: definicje i kontekst nauczania przedsiębiorczości, strategie i programy finansowania, szkolne programy nauczania, kształcenie i formy wsparcia dla nauczycieli, miejsce nauczania przedsiębiorczości w czterech kluczowych obszarach.
Artykuły
- Przedsiębiorczość – wyposażanie uczniów w kreatywność i zdolność do podejmowania inicjatywy Poradnik omawiający: czym jest przedsiębiorczość jako kompetencja, w jaki sposób przedsiębiorczość nauczana jest w Europie, jak można wdrożyć edukację w ramach przedsiębiorczości na swoich zajęciach w klasie, dzielenia się doświadczeniami oraz zdobywania większej wiedzy i umiejętności.