Metody aktywizujące: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 56: Linia 56:
  
  
'''Baza bibliograficzna EDUKACJA'''
+
== Baza bibliograficzna EDUKACJA ==
 +
 
  
 
*[https://aleph.dbp.wroc.pl/F?func=find-acc&acc_sequence=000092139 Aktywizacja w nauczaniu] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.''
 
*[https://aleph.dbp.wroc.pl/F?func=find-acc&acc_sequence=000092139 Aktywizacja w nauczaniu] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.''
  
  
'''WEBowaDBP'''
+
 
 +
== WEBowaDBP ==
 +
 
 
*[https://webowadbp.wixsite.com/lapbook Lapbook] ''wyselekcjonowane materiały, opublikowane w WEBowejDBP, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu i jej filiach, do wykorzystania w pracy nauczycieli oraz innych pracowników szkół i placówek oświatowych.''
 
*[https://webowadbp.wixsite.com/lapbook Lapbook] ''wyselekcjonowane materiały, opublikowane w WEBowejDBP, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu i jej filiach, do wykorzystania w pracy nauczycieli oraz innych pracowników szkół i placówek oświatowych.''
  
  
'''Książki'''
+
 
 +
== Książki ==
 +
 
  
 
*[http://www.awans.net/strony/matematyka/gorajewska/gorajewska1.pdf Metody i formy nauczania. Wybrane metody nauczania matematyki w szkole podstawowej] ''Publikacja zawiera rozdział poświęcony aktywizującym metodom nauczania. Zawiera przykłady stosowania tych metod, omawia znaczenie aktywizowania uczniów.''
 
*[http://www.awans.net/strony/matematyka/gorajewska/gorajewska1.pdf Metody i formy nauczania. Wybrane metody nauczania matematyki w szkole podstawowej] ''Publikacja zawiera rozdział poświęcony aktywizującym metodom nauczania. Zawiera przykłady stosowania tych metod, omawia znaczenie aktywizowania uczniów.''

Wersja z 21:38, 25 mar 2020


Portale, serwisy, fora

Przedmioty humanistyczne

Matematyka – nauczanie

Katecheza

  • Metody aktywizacji młodzieży w szkolnym nauczaniu religii Próba odpowiedzi na pytanie jakie metody aktywizacji młodzieży należy stosować w szkolnym nauczaniu religii. Przedstawiono pojęcie aktywizacji oraz opartą o tę aktywizację zasadę wielostronnego i wieloczynnościowego aktywizowania uczniów. Zasadnicza treść ma za zadanie ukazanie konkretnych, wybranych metod umożliwiających prowadzenie katechezy z większym dynamizmem nie tylko ze strony katechety, ale i katechizowanych. W końcowej części wysunięto postulaty, które mogą okazać się pomocne w prowadzeniu katechezy z zastosowaniem metod aktywizujących młodzież.
  • Metody aktywizujące Definicja, zasady i korzyści wprowadzania metod aktywizujących na lekcjach, przykłady metod aktywizujących.
  • Metody aktywizujące uczniów Wybrane metody aktywizowania uczniów. Podkreślono duże znaczenie tych metod, które zawierają elementy percepcji wzrokowej np. prezentacje, wykresy, plansze i inne materiały wizualne.


Baza bibliograficzna EDUKACJA

  • Aktywizacja w nauczaniu wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


WEBowaDBP

  • Lapbook wyselekcjonowane materiały, opublikowane w WEBowejDBP, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu i jej filiach, do wykorzystania w pracy nauczycieli oraz innych pracowników szkół i placówek oświatowych.


Książki


Scenariusze zajęć

  • [1] Konspekt lekcji dla klasy V szkoły podstawowej „Powtórzenie materiału - wyrażenia arytmetyczne.”
  • Metody aktywizujące na lekcji matematyki Trzy scenariusze lekcji matematyki przeprowadzone w liceum ogólnokształcącym (klasa III, I, II) wraz z załącznikami do nich Po każdym scenariuszu opis autorki.


Publikacje

  • METODY AKTYWIZUJĄCE WSPOMAGAJĄCE PROCES NAUCZANIA / Teresa Wiśniewska Wyszczególniono pozytywne aspekty stosowania metod aktywizujących. W tabeli zaprezentowano podział metod według W. Okonia , Cz. Kupisiewicza i R.Więckowskiego. Zaprezentowano niektóre z nich : wykład, praca z tekstem, pomoce wizualne, pytania i odpowiedzi, dyskusja, pokaz – demonstracje, burza mózgów, metody kreatywne, analiza przypadku, odgrywanie ról, drama, symulacje, karty dydaktyczne, mapy mentalne, linie czasu, wizualizacja, praca w grupach.


Multimedia


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 19 września 2018 r.